• تاریخ انتشار: ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۸ دقیقه

جاهای دیدنی آتن

 

آتن یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان، مملو از گنجینه‌های باستانی است. آکروپولیس و پارتنون از شناخته‌شده‌ترین جاهایی هستند که برای گردشگران جذابیت دارند. بااین‌حال جاهای دیدنی شهر آتن یونان به این دو مورد محدود نمی‌شود. جای‌جای شهر پر از آثار فاخر دوران یونان و روم باستان است. سفر به آتن همچون یک سفر در گذشته است. اگر به تاریخ علاقه‌مند هستید حتماً به آتن که همچون یک کلاس درس است، سفر کنید. در ادامه برخی از بهترین جاهای دیدنی آتن را معرفی خواهیم کرد.

 

۱. بنای آکروپولیس

 

آکروپولیس یکی از جاهای دیدنی آتن پایتخت یونان است که در ارتفاع ۱۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد و در واقع روی یک تپه آهکی در مرکز شهر واقع شده است. بالاتر از آکروپولیس، بناهای تاریخی دیگری همچون معبد پارتنون که از معروف‌ترین جاهای دیدنی آتن هم هست را خواهید دید. آکروپولیس نماد یونان باستان، جایی است که فیلسوفان جهان را زیر سؤال بردند و دموکراسی و آزادی بیان متولد شد.

کلمه آکروپولیس به یک تپه مستحکم اشاره دارد. با نشستن روی این تپه می‌توانید از دیدن جاذبه‌های متعدد دیگری که اطراف آن قرار دارند، لذت ببرید. علاوه بر پارتنون که مشهورترین جاذبه اطراف آکروپولیس است، معابد دیگری همچون آتنا نایک، ارکتیون، اودئون هرودس آتیکوس و تئاتر دیونیسوس هم در این همین محدوده واقع شده‌اند.

ازآنجاکه آکروپولیس معروف‌ترین جای دیدنی آتن است، بسیاری از هتل های آتن در نزدیکی این بنای تاریخی قرار گرفته‌اند و باید انتظار ازدحام جمعیت را به‌خصوص در ظهر داشته باشید. بهترین زمان بازدید از آکروپولیس در ساعات اولیه و دو ساعت آخر قبل از بسته‌شدن است.

ساعت بازدید: تابستان، ۸ صبح تا ۷:۳۰ شب - زمستان، ۸ صبح تا ۵ عصر

قیمت بلیت: ۱۰ تا ۳۰ یورو

 

 

آکروپولیس

 

۲. موزه آکروپولیس

 

موزه آکروپولیس یکی از موزه‌های برجسته و مهم در شهر آتنِ یونان است که در نزدیکی آکروپولیس واقع شده است. در این موزه که از معروف‌ترین جاهای دیدنی آتن است، آثار و اشیای یافت شده در آکروپولیس و دامنه‌های اطراف آن را خواهید دید. در موزه آکروپولیس می‌توانید از آثاری همچون نقوش سنگی، مجسمه‌ها، آثار سرامیکی و بسیاری دیگری که همگی متعلق به دوران یونان باستان هستند، دیدن کنید. این موزه به‌خصوص برای علاقه‌مندان به تاریخ، هنر و فرهنگ یونان باستان یکی از مقاصد بسیار جذاب است.

ساعت بازدید: زمستان، دوشنبه تا پنجشنبه ۰۹:۰۰ صبح تا ۰۵:۰۰ عصر/ جمعه ۰۹:۰۰ صبح تا ۱۰:۰۰ شب/ شنبه و یکشنبه ۰۹:۰۰ صبح تا ۰۸:۰۰ شب - تابستان، دوشنبه ۰۸:۰۰ صبح تا ۰۴:۰۰ عصر/ سه‌شنبه تا پنجشنبه ۰۸:۰۰ صبح تا ۰۸:۰۰ شب/ جمعه ۰۸:۰۰ صبح تا ۱۰:۰۰ شب/ شنبه و یکشنبه ۰۸:۰۰ صبح تا ۰۸:۰۰ شب

قیمت بلیت: ۵۰۰ یورو (زمستان) - ۱۰۰۰ یورو (تابستان)

 

موزه آکروپولیس

 

۳. آگورای باستانی و معبد هفیستوس

 

آگورای باستانی از دیگر جاهای دیدنی شهر آتن است که در نزدیکی آکروپولیس واقع شده است. آگورا در واقع یکی از میادین به‌جامانده از شهر باستانی آتن است. آگورا به مدت ۵۰۰۰ سال محلی برای تجمع و برپایی بازار بود. محوطه این میدان پر از خرابه‌های ساختمان‌های یونان باستان است.

دو مورد از مهم‌ترین مکانی‌هایی که در این منطقه وجود دارد، معبد هفیستوس و رواق استوا آتالوس هستند. معبد هفیستوس یکی از بهترین معابد یونانی است که تا به امروز پا برجای‌مانده است. این بنا در قرن ۵ قبل از میلاد مسیح برای عبادت خدای هفاستوس، خدای آتش، فلزکاری و صنعت ساخته شد. استوا آتالوس در دهه ۱۹۵۰ بازسازی شد و پس از آن به موزه آگورای باستان تبدیل شد.

ساعت بازدید: تابستان، هر روز ۸ صبح تا ۸ شب - زمستان، هر روز ۸:۳۰ صبح تا ۴ عصر

قیمت بلیت: با خرید بلیت مجموعه آکروپولیس می‌توانید از معبد هفاستوس هم دیدن کنید. بااین‌حال اگر می‌خواهید فقط از این معبد دیدن کنید می‌توانید یک بلیت ۴ یورویی خریداری کنید.

 

آگورای باستانی و معبد هفیستوس

 

۴. آگورای رومی

 

آگورای رومی ازجمله جاهای دیدنی آتن پایتخت یونان است که در فاصله کوتاهی از آگورای باستانی قرار دارد. آگورا بازار و مجموعه‌ای از ساختمان‌ها است که در قرن اول قبل از میلاد در زمان حکومت ژولیوس و اوگوستوس سزار ساخته شده است. دروازه آتنا، ورودی اصلی آگورای رومی است. برج‌های بادی واقع شده در این مجموعه، اولین مرکز هواشناسی جهان شناخته می‌شوند که دارای ساعت خورشیدی، ساعت آبی و بادگیر هستند.

ساعت بازدید: هر روز ۸ تا ۳ بعدازظهر

قیمت بلیت: ۸ یورو

 

آگورای رومی

 

۵. کتابخانه هادریان

 

کتابخانه هادریان یکی از جاهای دیدنی آتن یونان و یکی از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی مهم این شهر است. این کتابخانه در دوران روم باستان، در سال‌های حکومت امپراتور هادریان بنا شده است. بنا به گفته تاریخ‌نگاران، این کتابخانه در حدود سال ۱۳۲ تا ۱۳۴ پس از میلاد ساخته شده و از نظر معماری و زیبایی بسیار معروف است.

کتابخانه هادریان به سبک معماری رومی باستان بنا شده و از ویژگی‌هایی آن سقف‌های بلند، ستون‌های نیم‌دایره‌ای و نمای خارجی زیبا است. این بنا باهدف نگه‌داری کتاب‌های پاپیروس ساخته شد و به‌عنوان یک مرکز فرهنگی و آموزشی در دوران باستان بسیار حائز اهمیت بوده است.

ساعت بازدید: هر روز ۸ تا ۳ بعدازظهر

قیمت بلیت: ۶ یورو

 

کتابخانه هادریان

 

۶. معبد المپیان زئوس

 

معبد المپیان زئوس در آتن، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین معابد یونان باستان به شمار می‌آید. این معبد برای احترام به زئوس، پدر خدایان، ساخته شده است. ساخت معبد المپیان زئوس در قرن ششم قبل از میلاد آغاز و در طول تاریخ به‌مرور تکمیل شد. این معبد یکی از بزرگ‌ترین معابد باستانی بود که ۱۰۴ ستون بسیار بلند با ارتفاع ۱۷.۲۵ متر داشت. شکوه و بزرگی معبد المپیان زئوس نشان از ثروت و قدرت آتن در زمان باستان دارد. اندکی پس از اتمام یعنی در قرن دوم پس از میلاد، این معبد با تهاجم بربرها روبرو شد. اگرچه امروزه تنها پانزده ستون اصلی پابرجا هستند؛ اما به‌راحتی می‌توان به عظمت معبد المپیان زئوس پی برد.

یکی از جذابیت‌های اصلی معبد المپیان زئوس برای گردشگرها، معماری و بزرگی آن است. علاوه بر این، تاریخچه این مکان و ارتباط آن با میتولوژی یونانی، برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ یونان باستان بسیار جذاب است. معبد المپیان زئوس همچنین در یک موقعیت خاص واقع شده است. اطراف آن پارک سبز و زیبایی وجود دارد که امکان بازدید از معبد را به همراه پیاده‌روی و لذت‌بردن از مناظر طبیعی اطراف فراهم می‌کند.

ساعت بازدید: تابستان، هر روز ۸ صبح تا ۸ شب - زمستان، هر روز ۸:۳۰ صبح تا ۳ بعدازظهر

قیمت بلیت: ۶ یورو

 

معبد المپیان زئوس

 

۷. گورستان کرامیکوس

 

گورستان کرامیکوس یکی از جاهای دیدنی آتن در یونان به‌حساب می‌آید که در نزدیکی بازار باستانی واقع شده است. بسیاری از سیاستمداران، جنگجویان و هنرمندان دوران باستان در این گورستان دفن شده‌اند. آرامگاه افراد معروفی همچون هومروس (شاعر بزرگ یونانی) و افلاطون (فیلسوف معروف) در گورستان کرامیکوس قرار دارد و همین دلیلِ جذابیت آن برای گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ یونان باستان است.

از دیگر جذابیت‌های این گورستان می‌توان به معماری باستانی ساختمان‌ها، آثار هنری و مناظر طبیعی زیبای اطراف اشاره کرد. همچنین، وجود موزه‌ها و مراکز فرهنگی در نزدیکی این مکان می‌تواند تجربه بازدید از گورستان کرامیکوس را منحصربه‌فرد کند.

ساعت بازدید: تابستان، هر روز ۸ صبح تا ۷ شب - زمستان، هر روز ۸ صبح تا ۳ بعدازظهر

قیمت بلیت: ۸ یورو

 

گورستان کرامیکوس

 

۸. موزه ملی باستان‌ شناسی

 

این موزه بزرگ‌ترین موزه باستان‌شناسی یونان است که یکی از بزرگ‌ترین مجموعه آثار یونان باستان را در خود جای‌داده است. در این موزه، یک مجموعه غنی از اشیای باستانی دوران مختلف یونان شامل مجسمه‌ها، نقوش سنگی، سفال‌ها، سکه‌ها و سایر آثار هنری و معماری را به نمایش گذاشته شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند در این موزه آثار بزرگی مانند تندیس آفرودیته از میلو و تندیس ونوس از ملوزی را مشاهده کنند. علاوه بر این در این موزه اطلاعات تاریخی و فرهنگی ارزشمندی راجع به یونان باستان و زندگی مردم آن دوران ارائه می‌شود که قطعاً برای علاقه‌مندان به تاریخ و باستان‌شناسی، جذاب خواهد بود.

ساعت بازدید: تابستان، چهارشنبه تا دوشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب/ سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱ بعدازظهر تا ۸ شب – زمستان، چهارشنبه تا دوشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر/ سه‌شنبه‌ها از ساعت ۱ بعدازظهر تا ۸ شب

قیمت بلیت: ۶ و ۱۲ یورو (بستگی به فصل دارد)

 

موزه ملی باستان‌ شناسی

 

۹. موزه بناکی

 

موزه بناکی یکی از موزه‌های معتبر و معروف در شهر آتن است. این موزه آثار هنری پیش از تاریخ تا دوران مدرن یونان و همچنین مجموعه گسترده‌ای از هنر آسیایی را در خود جای‌داده است. موزه بناکی بعد از وصیت آلکساندر بناکی که یک مجموعه‌دار و فعال فرهنگی یونانی بود، تأسیس و در سال ۱۹۳۰ افتتاح شد. خاندان بناکی خانه و مجموعه عظیم هنری خود را به یونان اهدا کردند. در موزه بناکی بیش از ۱۰۰ هزار عنوان از آثار هنری، اشیای باستانی، مجسمه‌ها، نقوش، تصاویر و سایر آثار فرهنگی و تاریخی گردآوری شده است. این موزه همچنین یک مرکز فرهنگی فعال است که در آن نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و رویدادهای فرهنگی متعددی برگزار می‌شود.

ساعت بازدید: دوشنبه، چهارشنبه، جمعه و شنبه ۱۰ صبح تا ۶ عصر/ پنجشنبه‌ها ۱۰ صبح تا ۱۲ شب/ یکشنبه‌ها ۱۰ صبح تا ۴ عصر/ سه‌شنبه‌ها تعطیل

قیمت بلیت: ۱۲ یورو

 

موزه بناکی

 

۱۰. استادیوم پاناتینایک

 

استادیوم پاناتینایک یکی از مکان‌های باستانی یونان و از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مهم در شهر آتن است. این استادیوم که به کلیسما نیز معروف است، یکی از قدیمی‌ترین استادیوم‌های جهان محسوب می‌شود. این استادیوم در دوران باستان برای برگزاری مسابقات ورزشی به‌خصوص مسابقات پاناتینایک ساخته شده است. استادیوم پاناتینایک تقریباً ۳۳۵ قبل از میلاد مسیح با ظرفیت حدود ۵۰ هزار نفر احداث شد.

استادیوم پاناتینایک در قرن نوزدهم میلادی برای برگزاری بازی‌های المپیک سال ۱۸۹۶ میلادی بازسازی شد؛ بنابراین، استادیوم پاناتینایک که امروزه گردشگران از آن دیدن می‌کنند، در واقع نسخه بازسازی شده این استادیوم باستانی است.

ساعت بازدید: هر روز ۸ صبح تا ۵ عصر

قیمت بلیت: ۱۰۰۰ یورو

 

استادیوم پاناتینایک

 

خلاصه

 

آتن، پایتخت یونان آثار بی‌شماری دارد که تاریخ و فرهنگ کهنِ این سرزمین را نشان می‌دهند. آکروپولیس و پارتنون از جاهای دیدنی شهر آتن یونان و از شناخته‌شده‌ترین نمادهای این شهر هستند. هر کدام از جاهای دیدنی آتن خود داستان خاص و جذابی برای گردشگران دارند. در مجموع بازدید از جاذبه‌های آتن نه‌تنها فرصتی برای آشنایی با تاریخ و هنر یونان باستان است که یک تجربه فرهنگی فوق‌العاده هم هست.

دیدگاه ها:

bahar
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

شهرهایی مثل آتن یا رم خیلی با شکوه هستن وقتی از نزدیک میبینیشون متوجه عظمت اون ها میشی مقاله جالبی بود و به نظرم کامل پوشش داده بود زیبایی های آتن رو ممنون

دیدگاهتان را بنویسید


بهترین پیشنهاد ما

تور های برگزیده آکیس

برنامه ریزی خوب، طبیعت گردی، تفریح، آرامش...