• تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۱۵ دقیقه

احتمالاً هر کسی که به پاریس سفر کرده باشد برج ایفل، طاق پیروزی پاریس و موزه لوور را به‌عنوان نمادهای این شهر به شما معرفی می‌کند؛ اما جذابیت‌های این شهر فقط به جاهای دیدنی پاریس منتهی نمی‌شود. قرارهای عاشقانه در کافه‌های شهر، بوی باگت فرانسوی، قدم‌زدن در کوچه پس کوچه‌های سنگ‌فرش شده و پیاده‌روی در خیابان شانزه لیزه؛ همه‌وهمه از جاذبه‌های گردشگری این شهر افسانه‌ای است.

پاریس، عروس شهرهای اروپا است و هر ساله به‌واسطه جذابیت‌های فراوانش به‌عنوان یکی از پربازدیدترین شهرهای دنیا معرفی می‌شود. در این صفحه قصد داریم تا شما را با بخشی از جذابیت‌های این شهر یعنی مکان‌های دیدنی پاریس آشنا کنیم. در صورت سفر با تور پاریس آریاکیاسفر حتماً از این مکان‌ها دیدن کنید.

 

معروف‌ ترین بناهای پاریس

 

برج ایفل، طاق پیروزی پاریس، مولن روژ و بسیاری نام آشنا دیگر فقط بخشی از بناهای معروف پاریس هستند که با معماری خاص خود شهرتی جهانی پیدا کرده‌اند. با ما همراه باشید تا معروف‌ترین جاهای دیدنی پاریس را به شما معرفی کنیم.

 

برج ایفل پاریس

 

برج ایفل با ۳۲۴ متر ارتفاع بلندترین برج پاریس و نماد کشور فرانسه است. ایفل هر ساله به‌عنوان پربازدیدترین بنا در سطح جهان معرفی می‌گردد. این برج تاریخی و آهنی در سال ۱۸۸۹ با قصد موقتی بودن به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شد؛ ولی به دلیل محبوبیت بیش از اندازه به بنایی همیشگی تبدیل شد. جالب است بدانید تمام ۷ هزار تن فولادی که برای ساخت برج ایفل استفاده شده است با پیچ‌ومهره به هم متصل شده‌اند و از هیچ جوشکاری استفاده نشده است. این برج با بیش از ۲۰ هزار لامپ از جاذبه‌های شب‌های پاریس محسوب می‌شود. سوغاتی که مسافران از پاریس تهیه می‌کنند معمولا نمادی از این بنای معروف است. هر چند که سوغات فرانسه مانند سوغات ایتالیا تنوع بسیاری ندارد.

ساعت کاری برج ایفل پاریس: ۲۲:۴۵ – ۹:۳۰

قیمت بلیط برج ایفل پاریس: از ۳ یورو تا ۱۱ یورو (بسته به اینکه از کجای برج دیدن کنید)

وب‌سایت برج ایفل پاریس: www.toureiffel.paris.com

 

کتاب فروشی شکسپیر و شرکا در پاریس

 

اگر طرف‌دار کتاب و کتاب‌خوانی باشید یا رابطه خوبی با ادبیات و نویسندگی دارید احتمالا نام این کتاب‌فروشی را زیاد شنیده‌اید. کتابفروشی شکسپیر و شرکا در پاریس مشهورترین کتاب‌فروشی دنیا است. این کتاب‌فروشی که ساختمانی دوطبقه و قدیمی است در کنار رودخانه سن واقع شده است و همیشه مملو از کتاب است. کتاب‌فروشی شکسپیر و شرکا معروف به حمایت از نویسندگان جوان است و شعار خود را به این شکل معرفی می‌کند که به غریبان خوش‌خُلقی کنید، ممکن است فرشتگان در پنهانی باشند.

ساعت کاری کتاب‌فروشی شکسپیر و شرکا در پاریس: ۲۰:۰۰ – ۱۰:۰۰ (یکشنبه‌ها: ۱۹:۰۰-۱۲:۰۰)

وب‌سایت کتابفروشی شکسپیر و شرکا در پاریس: www.shakespeareandcompany.com

 

کتاب فروشی شکسپیر و شرکا پاریس

 

طاق پیروزی پاریس

 

طاق پیروزی پاریس به‌منظور گرامیداشت افرادی که در نبردها و جنگ‌های فرانسه جان خود را از دست دادند و همچنین به مناسبت موفقیت‌های نظامی فرانسه به دستور ناپلئون ساخته شده است. طاق پیروزی در میدان "شارل دو گل (Place Charles de Gaulle)" در آخرین نقطه‌ای که بزرگ‌ترین خیابان‌های پاریس از جمله خیابان شانزه لیزه به هم می‌رسند، واقع شده است. اسامی ژنرال‌های فرانسوی و جنگ‌های آن‌ها در قسمت داخلی طاق حک شده است و هر روز به یاد آن‌ها در طاق پیروزی شعله آتشی روشن می‌شود.

ساعت کاری طاق پیروزی پاریس: ۲۲:۳۰ – ۱۰:۰۰

قیمت بلیط طاق پیروزی پاریس: قسمت‌های بیرونی: رایگان / موزه و قسمت‌های داخلی طاق پیروزی: ۱۳ یورو

وب‌سایت طاق پیروزی پاریس: www.paris-arc-de-triomphe.fr/en

 

طاق پیروزی پاریس

 

پل قفل عشق پاریس

 

پاریس نزد بسیاری افراد به مهد عاشقان مشهور است یکی از دلایل نامیدن پاریس به این اسم پل قفل عشق است. این پل که به نام "پل دو آرت" هم شناخته می‌شود، یکی از مکان‌های معروف پاریس است که سالانه تعداد زیادی گردشگر برای دیدن آن به فرانسه سفر می‌کنند. در پل قفل عشق پاریس، زوج‌ها قفل‌هایی با نام‌های خودشان یا پیام‌های عاشقانه را به سیم‌هایی آویزان می‌کنند و سپس کلید قفل را در رودخانه‌ای زیر این پل پرتاب می‌کنند. این عمل به‌عنوان نمادی از عشق و اتحاد در پاریس و سراسر جهان شناخته می‌شود.

 

پل قفل عشق پاریس

 

دیوار عشق پاریس

 

دیوار عشق یا Wall of Love در پاریس به نام "لو مور دوزارت" معروف است. این دیوار که در میدان "پلاس دو آبسز" در منطقه مونمارتر واقع شده است. دیوار عشق با نصب ۳۱۱ تابلوی فسفر سانس به ۲۵۰ زبان مختلف، نماد عشق و اتحاد جهانی را نشان می‌دهد. این مکان به‌عنوان جاذبه‌ای برای زوج‌ها و عاشقان شهرت دارد و با پیام‌هایی عاشقانه که به زبان‌های مختلف نوشته شده‌اند، بازدیدکنندگان را شگفت‌زده می‌کند. جالب اینکه روی این دیوار سه بار جمله دوستت دارم را به زبان فارسی خواهید دید.

 

دیوار عشق پاریس

 

مولن روژ پاریس

 

مولن روژ (Cabaret Moulin Rouge) که در محله مون مورت واقع شده است یکی از مشهورترین کاباره‌های شبانه و نمایشگاه‌های کاباره در دنیا است. مولن روژ در سال ۱۸۸۹ تأسیس شد و از آن زمان به عنوان نمادی از فرهنگ شبانه پاریس شناخته می‌شود. در سال ۲۰۰۱ با اکران فیلمی با همین نام با هنرنمایی نیکول کیدمن شهرت مولن روژ بیشتر شد.

ساعت کاری مولن روژ: متناسب با برنامه اجرایی

قیمت بلیت مولن روژ: شروع قیمت از ۸۸ یورو

وب‌سایت مولن روژ www.moulinrouge.fr/en 

 

مولن روژ پاریس

 

مرکز پمپیدو پاریس

 

مرکز ژرژ پمپیدو یکی از معروف‌ترین مراکز هنری و فرهنگی اروپاست که در شهر پاریس قرار گرفته است. در مرکز پمپیدو آثار هنری مدرن مربوط به هنرمندان قرن بیستم و بیست و یکم به نمایش گذاشته شده است. پیکاسو، ژان دوبوفه و ماتیس از جمله هنرمندانی هستند که با رفتن به مرکز پمپیدو شانس دیدن آثار آن‌ها را خواهید داشت. یکی از دلایل شهرت این گالری هنری طراحی و معماری بیرونی آن است. ازآنجاکه سیستم‌های حمل‌ونقل و مکانیکی آن در نمای بیرونی ساختمان قرار گرفته بسیاری آن را ساختمان پشت‌ورو می‌نامند.

ساعت کاری مرکز پمپیدو پاریس: ۲۱:۰۰ – ۱۱:۰۰

قیمت بلیط مرکز پمپیدو پاریس: ۱۴ یورو

وب‌سایت مرکز پمپیدو پاریس: www.centrepompidou.fr/en

 

مرکز پمپیدو پاریس

 

باغ‌ های پاریس

 

پاریس دارای باغ‌هایی سرسبز با قدمت تاریخی است، اگر قصد سفر به پاریس را دارید تور فرانسه فرصتی است تا از این باغ‌های زیبا در کنار تمامی دیدنی‌های پاریس بازدید کنید و لذت ببرید. برای آشنایی با معروف‌ترین باغ‌های پاریس با ما همراه باشید.

 

باغ تویلری پاریس (Jarden des Tuileries)

 

باغ تویلری در سال ۱۵۶۴ و به دستور ملکه کاترین ساخته شد و در طول تاریخ تغییرات زیادی را تجربه کرد. سرانجام پس از انقلاب فرانسه در آن به روی عموم مردم باز شد. این باغ امروزه به‌عنوان بخشی از موزه لوور شناخته می‌شود و این موزه را از میدان کنکورد جدا می‌کند. باغ تویلری به‌عنوان یک مقصد گردشگری محبوب برای گردشگران و ساکنان پاریس شناخته می‌شود و در فصول مختلف سال میزبان رویدادهای مختلفی است.

قیمت بلیت باغ تویلری پاریس: رایگان

ساعت کاری باغ تویلری پاریس: معمولاً ساعت بازدید ۲۳:۰۰-۷:۰۰ است؛ ولی در برخی فصول تغییر می‌کند.

 

باغ تویلری پاریس

 

باغ لوکزامبورگ پاریس (Jarden du Luxembourg)

 

باغ لوکزامبورگ در پاریس در قرن ۱۷ توسط ملکه ماری دو مدیسی ایجاد شد و به‌سرعت به‌عنوان یکی از مقاصد محبوب پاریس شناخته شد. این باغ شامل بناهای تاریخی مانند کاخ لوکزامبورگ، مجسمه‌ها و چشمه‌های زیبایی است که به تنوع زیبایی‌های معماری باغ افزوده‌اند. این باغ دارای فضاهایی برای بازی کودکان و فعالیت‌های خانوادگی بوده و برای گردشگران بسیار مناسب است.

قیمت بلیت باغ لوکزامبورگ پاریس: رایگان

ساعت کاری باغ لوکزامبورگ پاریس: ۷:۳۰ صبح تا ۸:۱۵ زمان بازگشایی و ۴:۳۰ بعدازظهر تا ۹:۳۰ شب زمان بسته‌شدن. (متناسب با فصول مختلف سال متغیر است)

آدرس وب‌سایت باغ لوکزامبورگ پاریس: www.jardin.senat.fr

 

باغ لوکزامبورگ پاریس

 

موزه‌ های پاریس

 

اگر اهل تاریخ، تمدن و فرهنگ ملل مختلف هستید احتمالاً بهترین جا برای شما در هر سفری موزه‌ها خواهند بود. خوشبختانه فرانسه و به‌خصوص پاریس باتوجه‌به ریشه تاریخی که دارند از این نظر غنی هستند و اگر علاقه به موزه دارید پاریس بهشت شما خواهد بود. در ادامه به معرفی برترین موزه‌های پاریس می‌پردازیم، برای آشنایی بیشتر با این موزه‌ها با ما همراه باشید تا در سفر به فرانسه بتوانید به‌خوبی از آنها دیدن کنید.

 

موزه لوور پاریس

 

وقتی اسم موزه و پاریس در کنار هم می‌آیند ناخودآگاه موزه لوور اولین چیزی است که به ذهن می‌رسد. موزه لوور پربازدیدترین موزه جهان با بیش از ۷.۵ میلیون بازدیدکننده در سال است. موزه لوور در یک ساختمان باستانی و بزرگ به نام پالیه لوور واقع شده است که در دوره رنسانس بنا شده و به مرکز قدرت و حکومت فرانسه تبدیل شد. موزه به دارایی‌های بسیار گران‌بهایی از هنرمندان معروف مانند لئوناردو داوینچی، میکل‌آنژلو، ونگوگ و تیتیان افتخار دارد. یکی از آثار مشهور موزه لوور نقاشی معروف "مونالیزا" اثر لئوناردو داوینچی است.

قیمت بلیت موزه لوور پاریس: ۱۵ یورو به بالا

ساعت کاری موزه لوور پاریس: ۱۸:۰۰-۰۹:۰۰ به جز سه‌شنبه‌ها که تعطیل است

آدرس وب سایت موزه لوور پاریس: www.louvre.fr/en

 

موزه لوور پاریس

 

موزه اورسی پاریس

 

موزه اورسی در یک ساختمان زیبا و باستانی واقع در ساحل رودخانه سن پاریس قرار دارد. اورسی در ابتدا ایستگاه قطار بوده و پس از مدتی به موزه تبدیل شده است. موزه اورسی پاریس با بیش از ۲۰۰۰ نقاشی و ۶۰۰ مجسمه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موزه‌های هنری دنیا شناخته می‌شود. این موزه به مجموعه‌ای از آثار هنری از دوران رنسانس تا قرن بیستم متعلق است و دارای مجموعه‌های بسیار گران‌بها و متنوعی از نقاشی، مجسمه‌ها، نمایشگاه‌های هنری و اشیا هنری است.

قیمت بلیت موزه اورسی پاریس: ۱۴ یورو به بالا

ساعت کاری موزه اورسی پاریس ۱۸:۰۰ – ۰۹:۳۰ به جز دوشنبه‌ها که تعطیل است.

آدرس وب سایت موزه اورسی پاریس: www.musee-orsay.fr/en

 

موزه اورسی پاریس

 

موزه رودن پاریس

 

موزه رودن یکی از موزه‌های معروف هنری در پاریس است که به‌افتخار هنرمند و مجسمه‌ساز برجسته‌ای به نام آگوست رودن نام‌گذاری شده است. مجموعه موزه رودن که به رمانتیک‌ترین موزه پاریس هم مشهور است شامل آثار هنری بسیاری از رودن است. باغ‌های زیبا، گل‌های آرایشی اطراف موزه، کافه‌ و رستوران‌های پاریس در داخل موزه برای بازدیدکنندگان یک تجربه هنری و تاریخی کاملی را ایجاد می‌کنند.

قیمت بلیت موزه رودن پاریس: ۱۴ یورو به بالا

ساعت کاری موزه رودن پاریس: ۱۰:۰۰-۱۸:۳۰ به جز دوشنبه‌ها که تعطیل است.

آدرس وب سایت موزه رودن پاریس: www.musee-rodin.fr/en

 

موزه رودن پاریس

 

بنیاد لویی ویتون پاریس

 

بنیاد لویی ویتون یک موسسه هنری و فرهنگی برجسته در پاریس است که توسط مجموعه لویی ویتون (Louis Vuitton) یکی از مشهورترین برندهای مد جهان تأسیس شده است. این موزه در سال ۲۰۱۴ باهدف حمایت از هنر و فرهنگ به تأسیس رسید و به‌عنوان میزبان آثار هنری معاصر و نمایشگاه‌های هنری از هنرمندان برجسته جهانی شناخته می‌شود و به جوانان و علاقه‌مندان به هنر امکان دسترسی به هنر معاصر را می‌دهد.

قیمت بلیت موزه بنیاد لویی ویتون پاریس: ۱۶ یورو به بالا

ساعت کاری موزه بنیاد لویی ویتون پاریس: ۲۱:۰۰-۱۰:۰۰ به جز سه‌شنبه‌ها که تعطیل است.

آدرس وب سایت موزه بنیاد لویی ویتون پاریس: www.fondationlouisvuitton.fr/en/visit

 

بنیاد لویی ویتون پاریس

 

موزه انولید پاریس

 

 موزه انولید که به موزه جنگ فرانسه مشهور است در گاردن تویلری پاریس واقع شده و به‌عنوان مکانی برای نگهداری و نمایش آثار هنری برجسته شناخته می‌شود. بخشی از این موزه به بزرگداشت معلولان جنگی فرانسه اختصاص داده شده است و ازاین‌رو این موزه را انولید (معلول به زبان فرانسه) نامیدند.

 یکی از برجسته‌ترین قسمت‌های موزه انولید، نمایشگاه "زن‌آبرویل (Les Nymphéas)" اثر کلود مونه است. همچنین مجموعه‌ای از آثار هنرمندان معروف دیگری همچون پائول سینیاک، ژان متسینگه و آنری ماتیس را نمایش می‌دهد. جالب است بدانید مقبره ناپلئون بناپارت درست زیر گنبد اصلی این موزه است.

 قیمت بلیت موزه انولید پاریس: ۱۱ یورو به بالا

 ساعت کاری موزه انولید پاریس: ۱۸:۰۰-۱۰:۰۰

 آدرس وب سایت موزه انولید پاریس: www.musee-armee.fr/en

 

موزه انولید پاریس

 

معروف‌ ترین میدان‌ های پاریس

 

میدان‌ها در شهرهای معروف و قدیمی همچون پاریس صرفا میدان نبوده و مکان‌هایی مهم، خاطره‌ساز و پر اهمیت هستند. معمولا میادین در این شهرها راوی حکایات و رخدادهای مهم تاریخی هستند. ازاین‌رو قصد داریم تا با معرفی میدان‎های مهم شهر پاریس سرگذشت آن‌ها را روایت کنیم و از جاذبه‌هایشان سخن بگوییم.

 

میدان کنکورد پاریس

 

میدان کنکورد (Place de la Concorde) در پاریس یکی از معروف‌ترین میدان‌ها و مکان‌های عمومی پاریس است که نام پیشین آن لویی پانزدهم بوده است. از جمله وقایع تاریخی مهم فرانسه که در میدان کنکورد رخ‌داده است؛ اعدام لوئیس شانزدهم و همسرش مری آنتوانت و همچنین نصب اهرم النگو اهدایی یکی از فرعون‌های مصر به فرانسه بوده است. بسیاری از سالن‌های مد در پاریس اطراف میدان کنکورد قرار گرفته‌اند و بسیاری آن را بورس مد پاریس می‌نامند. فستیوال باستیل از جمله جشنواره‌های فرانسه است که هر ساله ۱۲جولای از طاق پیروزی تا میدان کنکورد برگزار می‌شود و مردم روز دموکراسی فرانسه را در این مکان جشن می‌گیرند.

 

میدان کنکورد پاریس

 

میدان جمهوری پاریس

 

میدان جمهوری پاریس یکی از قدیمی‌ترین میادین این شهر است که در سال ۲۰۱۳ بازسازی شد و چهره‌ای جدید به خود گرفت. در بازسازی انجام شده ورود ماشین‌ها به این میدان محدود شد و بیشتر به مکانی برای پیاده‌روی و قرارهای کاری و عاشقانه تبدیل شد. وجود کافه رستوران‌های باکیفیت و مراکز خرید پاریس در این میدان آن را به بهشت کافه گردان و عاشقان خرید تبدیل کرده است.

 

میدان جمهوری پاریس

 

میدان باستیل پاریس

 

میدان باستیل یکی از مهم‌ترین میدان‌های پاریس است و بسیاری این میدان را محل آغاز انقلاب فرانسه می‌دانند. امروزه نیز هر اعتراض مدنی یا راهپیمایی که در پاریس صورت می‌گیرد معمولا از میدان باستیل آغاز می‌شود. نماد این میدان ستونی با ارتفاع ۵۲ متر است که به آن ستون ژوئیه هم می‌گویند.

 

میدان باستیل پاریس

 

کاخ‌ های پاریس

 

از زمانی که پاریس پایتخت فرانسه بوده و پادشاهان متعددی در آن سکونت داشتند، کاخ‌های مجلل و زیبایی در آن بنا کرده‌اند که امروزه جاذبه‌های گردشگری پاریس شده‌اند. در ادامه به معرفی برخی از کاخ‌های مشهور پاریس می‌پردازیم.

 

کاخ اپرا گارنیه پاریس

 

کاخ اپرا گارنیه که به‌عنوان اپرا گارنیه پاریس (Opéra Garnier) نیز شناخته می‌شود، یکی از معروف‌ترین تئاترها و بناهای تاریخی شهر پاریس است. این بنا در دوره ناپلئون سوم ساخته شد و در سال ۱۸۷۵ افتتاح شد. کاخ اپرا گارنیه با طراحی داخلی شگفت‌انگیز و زیبا به‌عنوان یکی از نمادهای فرهنگی و هنری فرانسه شناخته می‌شود. این تالار برای اجرای اپراهای بزرگ و کنسرت‌های ارکسترال به‌عنوان یکی از آثار برجسته موسیقی کلاسیک شهرت دارد.

قیمت ورودی کاخ گارنیه پاریس: ۱۵ یورو به بالا

ساعت کاری کاخ گارنیه پاریس: ۱۷:۰۰ – ۱۰:۰۰

آدرس وب سایت کاخ گارنیه پاریس: www.operadeparis.fr/en

 

کاخ اپرا گارنیه پاریس

 

کاخ ورسای پاریس

 

کاخ ورسای که به‌عنوان شانزلیزه ورسای (Château de Versailles) نیز شناخته می‌شود، مجلل‌ترین کاخ فرانسه است و در شهر ورسای، حدود ۲۰ کیلومتری جنوب غربی پاریس قرار دارد. بسیاری از مراجع کاخ ورسای را با بیش از ۲۳۰۰ اتاق، بزرگ‌ترین کاخ جهان نامیده‌اند. این کاخ که محل زندگی سه تن از پادشاهان فرانسه بوده است به‌عنوان نماد بزرگی، قدرت و شکوه فرانسه شناخته می‌شود.

قیمت ورودی کاخ ورسای پاریس: ۱۸ یورو به بالا

ساعت کاری کاخ ورسای پاریس: ۱۸:۳۰ -۰۹:۰۰

آدرس وب سایت کاخ ورسای پاریس: www.en.chateauversailles.fr

 

کاخ ورسای پاریس

 

پَله رویال پاریس

 

کاخ پله رویال در قلب پاریس، نزدیک به موزه‌های لوور و تئاتر کمدی فرانسه واقع شده است و بیش از ۶۰ سالن بزرگ دارد. این کاخ در دوران لوئی سیزدهم ساخته شد و به‌عنوان مقر اقامتی برای پادشاهان فرانسه خدمت می‌کرد. یکی از ویژگی‌های برجسته کاخ پله رویال، باغ‌های زیبای آن است که به سبک باروک و فرانسوی طراحی شده و با مسیرهای مارپیچ و فواره‌ها زینت‌بخشی شده‌اند.

قیمت ورودی کاخ پله رویال پاریس: رایگان

ساعت کاری کاخ پله رویال پاریس: ۲۰:۳۰ -۰۸:۰۰

آدرس وب سایت کاخ پله رویال پاریس: www.domaine-palais-royal.fr/en/

 

پَله رویال پاریس

 

کلیساهای پاریس

 

کلیساها به‌طورکلی دارای معماری خاص و جذاب هستند. حال تصور کنید این بناهای خاص و زیبا در شهری مثل پاریس بنا شده باشند که مهد معماری و هنر دنیاست. تعداد کلیساهای پاریس اصلا کم نیستند و هر کدام امروزه به مهم‌ترین نقاط دیدنی پاریس تبدیل شده‌اند. با ورود به هر یک از این کلیساها بخش کوچکی از آداب رسوم و فرهنگ مردم فرانسه را خواهید دید. اگر قصد سفر به پاریس را دارید با ما همراه باشید، در ادامه به بررسی چند کلیسای معروف پاریس می‌پردازیم.

 

کلیسای سنت شاپل

 

کلیسای سنت شاپل به‌عنوان یکی از نمونه‌های برجسته طراحی گوتیک در دوران قرون‌وسطی شناخته می‌شود. کلیسای سنت شاپل به‌عنوان مکانی مهم برای کنسرت‌ها و اجراهای موسیقی نیز شناخته می‌شود، زیرا اکوی بسیار زیبایی دارد که به اجراهای موسیقی و کورالی تاریخی جلوه می‌دهد. مهم‌ترین ویژگی این کلیسا وجود ۱۵ پنجره بزرگ با شیشه‌های رنگی است که گویا ۱۰۰ داستان از انجیل است.

قیمت بلیت کلیسای سنت شپل پاریس: ۱۱.۵۰ یورو به بالا

ساعت کاری کلیسای سنت شپل پاریس: ۲۱:۰۰- ۱۱:۰۰

آدرس وب سایت کلیسای سنت شپل پاریس www.sainte-chapelle.fr/en

 

کلیسای سنت شاپل

 

کلیسای نوتردام پاریس

 

کلیسا نوتردام یکی از مهم‌ترین کلیساهای فرانسه و محبوب ترین جاهای دیدنی اروپا است که ساخت آن بیش از دو قرن طول کشیده است. سبک معماری این کلیسا به سبک گوتیک است و سال‌ها به‌عنوان بزرگ‌ترین کلیسا دنیا به شمار می‌رفت. این کلیسا در سال ۲۰۱۹ آتش گرفت و همچنان در دست تعمیر است. نکته مهم در ارتباط با کلیسا نوتردام این است که از زنگ‌های آن در انقلاب فرانسه به عنوان توپ جنگی استفاده می‌کردند.

قیمت بلیت کلیسای نوتردام پاریس:۱۰ یورو به بالا برای گردشگری در برج و سرداب کلیسا

ساعت کاری کلیسای نوتردام پاریس: ۱۸:۰۰- ۰۹:۳۰

آدرس وب‌سایت کلیسای نوتردام پاریس www.notredamecathedralparis.com

 

کلیسای نوتردام پاریس

 

کلیسای سکره کور دو مونمارتر

 

کلیسای سکره کور دو مونمارتر یکی از نمادهای برجسته و مهم پاریس است. این کلیسا در کوهستان مونمارتر واقع شده و از بالای تپه‌ای بلند نگاهی به شهر پاریس دارد. یکی از ویژگی‌های برجسته کلیسای سکره کور، کوپول بزرگ و سفیدرنگ آن است که به‌عنوان نماد صلح و تواضع شناخته می‌شود. کلیسا همچنین دارای برج بلندی است که به‌عنوان "برج ماری" یا "برج شهرت" شناخته می‌شود که در آنجا از چشم‌انداز پاریس می‌توان لذت برد.

قیمت بلیت کلیسای سکره کور پاریس: رایگان

ساعت کاری کلیسای سکره کور پاریس: ۲۲:۳۰ – ۰۶:۳۰

آدرس وب سایت کلیسای سکره کور پاریس: www.sacre-coeur-montmartre.com/english

 

کلیسای سکره کور دو مونمارتر

 

چیزی که در هر سفر به یادگار باقی می‌ماند، عکس با جاذبه‌های گردشگری و بناهای معروف آن شهر یا کشور است. امروزه عکس با جاذبه‌های معروف گردشگری و انتشار آن در فضاهای مختلف یکی از دلایل سفر به‌حساب می‌آید. به همین دلیل در پایان لازم دانستیم اگر علاقه‌مند به عکاسی متفاوت در پاریس هستید صفحه عکاسی در پاریس را به شما معرفی کنیم تا ژست‌های متفاوت عکاسی با جاذبه‌های گردشگری پاریس را بهتر بشناسید.

دیدگاه ها:

یاسمن
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

چقدر این شهر دوست داشتنیه . ممنون از مطالب مفیدتون

سعیده قدوسی
۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

چقدر عالی، برای اردیبهشت تور پاریس دارید؟

الناز محبی
۰۱ اسفند ۱۴۰۲

فوق العاده مطالب جذابی بود من تجربه سفر به پاریس رو داشتم و واقعا جذابیتی که این شهر داره با هیچ جا قابل مقایسه نیست!

سمیه
۱۷ بهمن ۱۴۰۲

هرچی خفنه این شهر و جاهای دیدنیش بی نظیره ولی آدمای لول بالایی نداره مثل سوییس مثلا

کیوان
۱۴ دی ۱۴۰۲

زیبایی های این شهر بی پایان هست ولی باید حوصلتون واسه تو صف وایسادن زیاد باشه به خصوص فصل های شلوغ

علی کاووسیان
۰۸ آذر ۱۴۰۲

پاریس شهر عاشقانه های بی پایان. بهترین توصیف برای این شهر بی نظیر

دیدگاهتان را بنویسید


بهترین پیشنهاد ما

تور های برگزیده آکیس

برنامه ریزی خوب، طبیعت گردی، تفریح، آرامش...