• تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۷ دقیقه

جاهای دیدنی برلین

 

برلین پایتخت آلمان، شهری است که از نظر فرهنگی، تاریخی و هنری پر از جاذبه‌های متعدد است. یکی از دلایل گردشگرپذیر بودن برلین را می‌توان هم‌نشینی معماری تاریخی آن با معماری مدرن دانست که همین باعث شده یکی از برجسته‌ترین جاذبه‌های گردشگری اروپا به‌حساب آید.موزه‌هایی همچون موزه پرگامون، موزه کهنه، موزه نو، موزه یهود از جمله جاذبه‌هایی هستند که گردشگران علاقه‌­مند به دیدن آثار هنری و تاریخی را به سمت خود می‌کشانند. برلین به دلیل دارابودن مراکز هنری، تئاترها، بازارهای هنری، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد از جمله شهرهایی است که محیط پویا و زنده‌ای دارد. به‌طورکلی، برلین یک مقصد بی‌نظیر و دیدنی برای گردشگری است که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند.

اگر قصد سفر به برلین را دارید و در جست‌وجوی مکان‌های دیدنی این شهر هستید، دست نگه دارید زیرا ما این کار را برای شما راحت کردیم. در ادامه ۱۰ مورد از بهترین جاهای دیدنی برلین در آلمان را معرفی خواهیم کرد. هر چند که انتخاب تنها ۱۰ مورد از میان جاذبه‌های بسیار برلین کار دشواری بود.

 

۱. گنبد رایشستاگ، یک بنای دولتی جذاب

 

گنبد رایشستاگ یکی از جاهای دیدنی شهر برلین است که در واقع یک گنبد شیشه‌ای است که پس از بازسازی ساختمان رایشستاگ روی آن قرار گرفت. این گنبد پس از اتحاد مجدد برلین و انتقال مقر دولت المان به این شهر، در سال ۱۹۹۳ توسط معمار انگلیسی نورمن فاستر طراحی شد.

به همین دلیل گنبد رایشستاگ نماد اتحاد برلین شناخته می‌شود. یکی از جذابیت‌های این گنبد شیشه‌ای برای گردشگران این است که می‌توانند با حضور در آن یک دید ۳۶۰ درجه‌ای از برلین داشته باشند و کل شهر را ببینند.

در مجاورت رایشستاگ چند ساختمان دولتی از جمله تالار بوندستاگ وجود دارد. تالار بوندستاگ ساختمان مجلس آلمان است و زیر این گنبد قرار دارد و گردشگران می‌توانند جلسات آن را از این گنبد شیشه‌ای مشاهده کنند. بازدید از این گنبد برای عموم آزاد است و می‌توان با دو رمپ فلزی مارپیچ به آن رسید.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت گنبد رایشستاگ برلین مراجعه کنید.

ساعت کاری گنبد رایشستاگ برلین: دوشنبه ۹ تا ۱۵- سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه ۹ تا ۱۶- جمعه ۹ تا ۱۳:۰- شنبه تعطیل

 

گنبد رایشستاگ

 

۲. دروازه براندنبورگ، معروف‌ ترین جاذبه برلین

 

دروازه براندنبورگ یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی و جاذبه‌های برلین، بیش از دویست سال قدمت دارد. از بین دروازه‌های متعدد برلین در قدیم، فقط دروازه بزرگ براندنبورگ باقی‌مانده است. دروازه براندنبورگ نمادی از تفرقه آلمان در طول جنگ سرد بود و پس از پایان این جنگ به نماد ملی صلح و وحدت تبدیل شد.

در بسیاری از سلفی‌های توریستی تقریباً هیچ بنا یا منظره دیگری به‌اندازه دروازه بزرگ براندنبورگ دیده نمی‌شود. روی این دروازه یک مجسمه ارابه‌ای با چهار اسب قرار گرفته که برگرفته از ویکتوریا، الهه پیروزی رومیان باستان است.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت دروازه براندنبورگ برلین مراجعه کنید.

 

دروازه براندنبورگ

 

۳. برج تلویزیون، بلندترین جاذبه برلین

 

برج تلویزیونی برلین که در میان مردم محلی به نام فرنسهتورم هم شناخته می‌شود، یکی از جاهای دیدنی برلین است که به دلیل ارتفاع ۳۶۸ متری از خط افق، بلندترین جاذبه گردشگری برلین به‌حساب می‌آید.

برج تلویزیون برلین در سال ۱۹۶۹ افتتاح شد و از آن زمان تاکنون به‌عنوان یکی از نمادهای برجسته شهر برلین و یکی از مقاصد گردشگری محبوب در اروپا محسوب می‌شود. از بالای برج تلویزیون، منظره زیبایی از شهر برلین و مناظر اطراف آن را خواهید دید.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت برج تلویزیون برلین مراجعه کنید.

ساعت کاری برج تلویزیون برلین: هر روز ۱۰ تا ۲۳

 

برج تلویزیون

 

۴. انجمن هامبولت، مکانی عالی برای بازدید

 

دقیقاً روبروی جزیره موزه برلین، یک انجمن فرهنگی، هنری و علمی در قلب پایتخت افتتاح شده است که انجمن هامبولت نام دارد. مساحت انجمن هامبولت حدود ۳۰۰۰۰ مترمربع است. انجمن هامبولت از دیگر جاهای دیدنی برلین آلمان، یک ساختمان بازسازی شده با نمای باروک در کاخ برلین است. این نام به‌افتخار دو دانشمند به اسم‌های پروس ویلهلم و الکساندر فون هومبولت روی این بنا گذاشته شده است.

این بنای ۵ طبقه میزبان، رویدادهای مختلفی از جمله نمایشگاه‌ها، کنسرت‌ها، کارگاه‌ها، نشست‌ها و... در زمینه هنری، تاریخی و فرهنگی است؛ بنابراین انجمن هامبولت هم به دلیل بنای فوق‌العاده‌ای که دارد و هم به دلیل برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی، هنری و تاریخی؛ سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت انجمن هامبولت برلین مراجعه کنید.

ساعت کاری انجمن هامبولت برلین: هر روز به جز سه‌شنبه‌ها ۱۰:۳۰ تا ۱۸:۳۰

 

انجمن هامبولت

 

۵. میدان گندرمن مارکت، زیباترین جاذبه برلین

 

میدان معروف برلین، گندرمن مارکت، میدانی زیبا است که در واقع می‌توان آن را مجموعه‌ای شامل سالن کنسرت برلین، کلیساهای فرانسوی و آلمانی دانست که معماری بی‌نظیری دارد. در مرکز میدان مجسمه‌ای بی‌نظیر از فردریش شیلر که یک شاعر المانی است را خواهید دید.

این میدان در پایان قرن هفدهم توسط معمار، یوهان آرنولد نرینگ طراحی شد. این بنا در طول جنگ جهانی دوم، متحمل آسیب‌های زیادی شد و به همین دلیل در سال ۱۷۷۳ توسط گئورگ کریستین انگر بازسازی شد.

 

میدان گندرمن مارکت

 

۶. خیابان کورفورستندام، معروف‌ ترین خیابان برلین برای خرید

 

خیابان کورفورستندام یکی از معروف‌ترین خیابان‌ها، یکی از مراکز خرید مهم و یکی از گران‌ترین محله‌های شهر برلین محسوب می‌شود. این خیابان را می‌توان؛ مانند خیابان شانزلیزه پاریس دانست. خیابان کورفورستندام میزبان برندهای بزرگ، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌های لوکس، رستوران‌ها، کافه‌ها، هتل‌ها و جاذبه‌های بسیار دیگر است.

خیابان کورفورستندام به دلیل تنوع محصولات، حضور برندهای مختلف، امکان خرید متنوع و فضای شهری جذاب؛ یکی از جاهای دیدنی و تفریحی برلین برای گردشگران محسوب می‌شود. اگر به تفریحات شبانه هم علاقه دارید، باز هم این خیابان یکی از گزینه‌های پیشنهادی به شماست.

 

خیابان کورفورستندام

 

۷. کاخ شارلوتنبورگ، بنایی مجلل در خارج از شهر

 

یکی از جاهای دیدنی اطراف برلین، کاخ شارلوتنبورگ است که بزرگ‌ترین کاخ برلین محسوب می‌شود. ساخت این کاخ در اواخر قرن ۱۷ میلادی به دستور فردریش سوم، آغاز شد و تا قرن ۱۸ ادامه یافت. تزیینات کاخ شارلوتنبورگ بسیار شگفت‌انگیز و به سبک معماری باروک و روکوکو است.

این کاخ در واقع یک باغ بزرگ است که توسط یک جنگل احاطه شده است. کاخ باشکوه شارلوتنبورگ در کنار رودخانه شپری واقع شده است. این کاخ به دلیل هم‌نشینی جنگل و رودخانه و همچنین فضای سبز فوق‌العاده‌ای که دارد از جمله جاهای دیدنی و تفریحی برلین به‌حساب می‌آید. اگر علاقه‌ای به پیاده‌روی ندارید، می‌توانید از موزه‌های شارلوتنبورگ دیدن کنید.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت جزیره موزه برلین مراجعه کنید.

ساعت کاری جزیره موزه برلین: سه‌شنبه تا یکشنبه ۱۰ تا ۱۶:۳۰- دوشنبه تعطیل

 

کاخ شارلوتنبورگ

 

۸. جزیره موزه، مجموعه‌ ای شگفت‌ انگیز و تاریخی

 

جزیره موزه در واقع یک مکان تاریخی است که در قسمت شمالی جزیره شپری، قرار گرفته است. مهم‌ترین مکان‌های دیدنی و معروف‌ترین موزه‌های اروپا را در جزیره موزه خواهید دید. این مرکز تاریخی بین سال‌های ۱۸۳۰ تا ۱۹۳۰ و بنا بر طرح‌هایی که پنج معمار ارائه کردند، ساخته شد.

این جزیره که در سال ۱۹۹۹ در لیست میراث‌فرهنگی یونسکو قرار گرفت، شامل موزه کهنه، موزه نو، نگارخانه ملی کهن، موزه بوده، انجمن هومبولت و موزه پرگامون می‌شود. نگارخانه زیمون - جیمز آخرین بنایی است که در تاریخ ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۹ به این جزیره اضافه شده است.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت جزیره موزه برلین مراجعه کنید.

ساعت کاری جزیره موزه برلین: سه‌شنبه تا یکشنبه ۱۰ تا ۱۸- دوشنبه تعطیل

 

جزیره موزه

 

۹. یادبود دیوار برلین، نماد تقسیم برلین

 

یادبود دیوار برلین در خیابان برناور و بین دو منطقه ودینگ و میته واقع شده است. این جاذبه تاریخی شامل سه قسمت می‌شود: بنای یادبود قربانیان دیوار، مرکز اسناد و یک عبادتگاه. دیوار برلین را می‌توان نماد تفرقه و تقسیم المان و جهان در دوران جنگ سرد دانست؛ بنابراین حذف آن هم نماد یکپارچگی آلمان و جهان به‌حساب می‌آید.

این دیوار در سال ۱۹۶۱ میلادی با حدود ۴ متر ارتفاع و ۱۵۵ کیلومتر طول باهدف جلوگیری از ورود مردم از المان شرقی به غربی و حفظ نیروی انسانی در المان شرقی ساخته شد. اگرچه این بنا یادآور خاطرات خوبی در تاریخ المان و البته جهان نیست؛ اما بدون شک اگر از علاقه‌مندان به تاریخ هستید، دیدن آن برای شما جذاب خواهد بود.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت یادبود دیوار برلین مراجعه کنید.

ساعت کاری یادبود دیوار برلین: هر روز ۸ تا ۲۲

 

یادبود دیوار برلین

 

۱۰. ستون پیروزی، باشکوه‌ ترین جاذبه برلین

 

در میان تمام دیدنی‌های آلمان از جمله جاهای دیدنی دوسلدورف، برلین و دیگر شهر‌های آلمان؛ ستون پیروزی یکی از مشهورترین جاذبه‌های آلمان است. بر فراز این ستون ۶۷ متری یک فرشته طلایی قرار دارد که الهام گرفته شده از ویکتوریا، الهه پیروزی روم باستان است. ستون پیروزی برلین در قرن نوزدهم برای بزرگداشت پیروزی پروس در جنگ با دانمارک ساخته شد. ستون پیروزی توسط فردریش دریک که یک نقاش ِمنظره‌پرداز بود، طراحی شد.

روی سکو و زیر ستون اصلی، چندین ستون کوچک را می‌بینید که دورتادور ستون جای گرفته‌اند. اگر می‌خواهید به عظمت این بنا پی ببرید، باید بدانید فقط برای رسیدن به سکوی این ستون باید حدود ۲۷۰ پله مارپیچ را پشت سر بگذارید تا بتوانید از دیدن منظره‌ای چشم‌نواز از شهر برلین لذت ببرید.

وب سایت ستون پیروزی برلین برای مشاهده اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ستون پیروزی برلین مراجعه کنید.

ساعت کاری ستون پیروزی برلین: دوشنبه تا پنجشنبه ۹:۳۰ تا ۱۸:۳۰- شنبه و یکشنبه ۹:۳۰ تا ۱۹

 

ستون پیروزی

دیدگاه ها:

نازنین لشکری
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

برلین واقعا زیباست

دیدگاهتان را بنویسید


بهترین پیشنهاد ما

تور های برگزیده آکیس

برنامه ریزی خوب، طبیعت گردی، تفریح، آرامش...