• تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۶ دقیقه

اگر دوست دارید در زمان سفر کنید، بلیتی به مقصد پاریس تهیه کرده و از موزه لوور پاریس؛ محبوب‌ترین موزه جهان دیدن کنید. این موزه دارای بخش‌های مختلفی است که هرکدام شما را به قسمتی از تاریخ جهان می‌برد. به طور میانگین سالانه ۱۰ میلیون نفر از این موزه دیدن می‌کنند. چرا شما یکی از این بازدیدکنندگان نباشید؟

 

تاریخچه موزه لوور پاریس

 

موزه لوور پاریس (The Louvre Museum) بزرگ‌ترین موزه هنر جهان است که بنای آن یک اثر تاریخی زیبا محسوب می‌شود. قدمت ساختمان موزهٔ لوور پاریس به سده ۱۲ الی ۱۳ میلادی و زمان فیلیپ دوم بازمی‌گردد. در طول چند سده این مکان به قلعه، کاخ، مرکز مطالعات هنر و باستان‌شناسی و فرهنگستان زبان‌های باستانی تبدیل شده و ساختمان آن تغییر و تحولات زیادی را پشت سر گذاشته تا به چیزی که امروزه می‌بینید تبدیل شود.

داستان تبدیل‌شدن لوور به موزه از دوران انقلاب فرانسه (حدوداً سال ۱۷۹۳) آغاز می‌شود. تا قبل از این لوور یک کاخ سلطنتی بود که در آن آثار هنری و گران‌بها نگه‌داری می‌شد. بعد از انقلاب فرانسه این ساختمان به مردم تحویل داده شد و در نهایت تصمیم بر آن شد که تبدیل به موزه ملی فرانسه شود. امروزه این موزه را شناسنامه تاریخ و فرهنگ مردم فرانسه می‌دانند.

 

نمای بیرون موزه لوور پاریس

 

آدرس موزه لوور

 

موزه لوور پاریس در کشور فرانسه، شهر پاریس، میدان کنکورد و خیابان ریوولی قرار دارد. وقتی به میدان کنکورد می‌رسید حد فاصل رودخانه سن و خیابان روولی کاخی بسیار عظیم و باشکوه مشاهده می‌کنید که همان ساختمان لوور است. از مقابل موزه لوور شانس دیدن مشهورترین خیابان دنیا یعنی شانزلیزه را هم خواهید داشت. نکته قابل توجه در ارتباط با لوکیشین موزه لوور این است که هتل های پاریس که در نزدیکی موزه لوور قرار دارند قیمتی بسیار بالاتر از موارد مشابه در نقاط دیگر شهر پاریس دارند. این نکته نه تنها در ارتباط با هتل‌ها بلکه در ارتباط با بوتیک‌ها، رستوران‌ها و دیگر خدماتی است که اطراف موزه لوور در دسترس است.

 

 

معرفی ساختمان موزه لوور

 

زیبایی و عظمت موزه‌ی لوور پاریس چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند. در داخل موزه بخش‌های زیادی وجود دارد که هر کدام به دوره یا موضوع خاصی از تاریخ اختصاص‌ داده‌ شده است. لوور پاریس دارای ۴ طبقه است که بدنه آن از سنگ‌ تراش خورده ساخته شده است.برای تردد بین طبقات از پلکان مارپیچ و زیبای این موزه می‌توانید استفاده کنید. کل ساختمان موزه لوور پاریس به سه راهرو اصلی تقسیم می‌شود: ریشیلو، دتون و سولی. راه ورود به هر سه راهرو، هرم شیشه‌ای مشهور است که در ابتدای ساختمان قرار دارد.

 

معماری موزه لوور پاریس

 

معماری موزه لوور پاریس

 

معماری اصلی موزه لوور در پاریس به سبک رومانسک است. اگرچه هنوز مشخص نیست ابتدا چه کسی این طرح را در نظر گرفته است؛ اما در قرن ۱۶ میلادی پیر لسکوت تغییرات خلاقانه‌ای در معماری آن ایجاد کرد و ساختمان موزه لوور در پاریس را به یکی از تأثیرگذار ترین بناهای رنسانس تبدیل کرد. قوس‌های داخلی آن رومن بوده و دیوارهایش با قطر خیلی زیاد ساخته شده‌اند.

 

مشهورترین آثار موزه لوور پاریس

 

در موزه لوور پاریس آثار تاریخی و هنری بسیار معتبری قرار دارد که باعث شده هر علاقه‌مندی به تاریخ و هنر از سراسر دنیا آرزوی بازدید از راهروهای آن را داشته باشد. مشهورترین این آثار عبارت‌اند از:

  • مجسمه آفرودیت
  • الماس نایب‌السلطنه
  • مجسمه اسب مارلی
  • مونالیزای مشهور
  • لوح حمورابی
  • نقش بسته‌های آشوری
  • بخش وسیعی از آثار هخامنشی

احتمالاً هیچ اثری به‌اندازه مونالیزای داوینچی دارای شهرت جهانی نباشد. جالب است بدانید که در سال ۱۹۱۱ اثر مونالیزا توسط یک نقاش ایتالیایی به نام وینچنزو پروجیا دزدیده شد؛ اما بعد از دو سال به موزه لوور پاریس بازگردانده شد و امروزه تحت تدابیر امنیتی شدید نگهداری می‌شود.

 

مشهورترین آثار موزه لوور پاریس

 

معتبرترین آثار موزه لوور پاریس

 

اعتبار هر موزه‌ای در دنیا به آثار معتبری که در آن وجود دارد وابسته است. پاریس موزه لوور اما معتبرترین آثار تاریخی و هنری دنیا را در دل خود جا داده است. در این موزه آثار شگفت‌آوری همچون:

  • مونالیزا
  • بانوی صخره‌ها
  • گاو بال‌دار آشوری
  • بز بال‌دار طلایی متعلق به دوران هخامنشی
  • ونوس میلو
  • تندیس ناپیرآسو

و بسیاری از آثار ارزشمند دیگر قرار دارد که باعث می‌شود برترین محققان دنیا از پاریس موزه لوور دیدن کنند.

 

مونالیزا

 

قسمت ایران موزه لوور پاریس

 

یکی از مهم‌ترین بخش‌های موزه لوور پاریس که البته بازدید از آن برای ایرانیان بسیار لذت‌بخش بوده، قسمت ایران است. در این قسمت از موزه لوور شما می‌توانید آثار مشهوری مثل:

  • سنگ‌ نگاره زن ایلامی و ندیمه
  • سنگ‌ نگاره بز با دم ماهی
  • تابلو مراسم نیایش راهبه‌های آفتاب
  • نقش‌ برجسته آجری شیر کاخ آپادانا شوش
  • سرستون گاو دوسر کاخ آپادانا شوش
  • کتیبه داریوش بزرگ در کاخ آپادانای شوش

و چندین آثار دیگر را مشاهده کرده و از عظمت تاریخ ایران باخبر شوید.

 

قسمت ایران موزه لوور پاریس

 

جاذبه‌ های گردشگری اطراف موزه لوور پاریس

 

در کنار بازدید از موزه لوور پاریس که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری پاریس است، شما می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری اطراف موزه لوور پاریس هم استفاده کنید. این جاذبه‌ها شامل پول نوف، باغ تویلری، میدان کنکورد و خیابان شانزلیزه هستند که می‌توانند سفر شما را در کنار بازدید از موزه لوور پاریس تکمیل کنند طوری که هیچ‌وقت پاریس را فراموش نکنید.

همچنین بد نیست رستوران‌های پاریس در نزدیکی موزه لوور را هم بشناسید. در پاریس طبخ غذا یک شغل بسیار مهم و دقیق محسوب می‌شود پس حتماً لذت چشیدن غذا در رستوران‌های بیسترو بنوا، گوگت، پل، دنون و ریشیلو، پتی پلیسون اکس تویلری و اریک کیسر را امتحان کنید.

 

قیمت بلیت موزه لوور پاریس

 

بلیت موزه لوور پاریس به‌صورت آنلاین و حضوری قابل‌ تهیه است. قیمت بلیت موزه لوور پاریس بسته به ایام مختلف سال تغییر می‌کند؛ اما به طور متوسط بلیت حضوری برابر ۱۵ یورو است. اگر هم قصد خرید آنلاین آن را داشته باشید برابر ۱۷ یورو محاسبه می‌شود.

 

بازدید مجازی از موزه لوور پاریس

 

برای کسانی که توانایی بازدید حضوری از موزه را ندارند امکان تور مجازی موزه لوور پاریس فراهم شده است. با استفاده از این نوع تور که در وب سایت موزه لوور قرار داده شده است می‌توانید به اکثر قسمت‌های موزه دسترسی پیدا کرده و از آثار هنری و تاریخی به‌صورت مجازی دیدن کنید.

 

قسمت داخلی موزه لوور پاریس

 

ساعت بازدید از موزه لوور پاریس

 

موزه لوور پاریس هر روز به‌ جز سه‌شنبه‌ها از ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر و روزهای جمعه تا ۲۱:۴۵ باز بوده و امکان بازدید از بخش‌های مختلف آن وجود دارد. همچنین بد نیست بدانید که این موزه در اول ژانویه (آغاز سال نو) و ۲۵ دسامبر (روز جهانی کارگر) تعطیل است. همچنین شاید برای شما جالب باشد که بدانید بازدید از این موزه برای افراد زیر ۲۶ سال ساکن اروپا، معلمان هنر، خبرنگاران و توان‌ یابان و افراد همراه آنها رایگان است.

 

بهترین زمان بازدید از موزه لوور پاریس

 

بهترین زمان بازدید از موزه لوور پاریس در طول سال برای افراد متفاوت است. اگر علاقه‌مند به شلوغی، جنب‌وجوش و هیاهو هستید بهترین زمان برای شما ماه‌هایی است که بیشترین گردشگر وارد پاریس می‌شود؛ یعنی اوایل خرداد تا پایان مرداد.در این ایام موزه لوور برنامه‌های ویژه‌ای برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته و می‌توانید بیشترین استفاده را در بازدید از موزه لوور ببرید.

اگر دوست دارید آثار موزه لوور را در کمال آرامش و با صرف بیش‌ترین زمان ببینید فصل‌های سرد سال که گردشگر کمتری به پاریس می‌رود بهترین زمان برای شماست. از جذابیت‌های دیگر سفر به فرانسه در این فصل، استفاده از بهترین تخفیفات در مراکز خرید پاریس خواهد بود.

 

حقایق و دانستنی‌ های جالب درباره موزه لوور پاریس

 

حقایق جالبی درباره مشهورترین و بزرگترین موزه دنیا وجود دارد به عنوان مثال:

  • گالری موزه لوور ۱۵ هزار هکتار مساحت دارد.
  • به مدت ۱۱ سال نام این موزه به ناپلئون تغییر کرد.
  • در طول جنگ جهانی دوم نازی‌ها توافق کردند که به موزه لوور بمب نزنند و این موزه در طول این مدت خالی ماند.
  • حدود ۷۰ درصد نقاشی‌های موجود در موزه لوور متعلق به نقاشان فرانسوی است.

 

دانستنی‌های موزه لوور پاریس

 

مسیر دسترسی موزه لوور پاریس

 

برای رسیدن به موزه لوور پاریس می‌توانید از چند روش اقدام کنید؛ اما به‌ خاطر ترافیک و شلوغی اطراف موزه، بهترین راه استفاده از مترو پاریس است. از هر جای پاریس که وارد مترو شوید باید به ایستگاه Palais-Royal Musée du Louvre رفته و مستقیم وارد کاروسل شوید. با عبور از کاروسل به قسمت ورودی لابی موزه می‌رسید که دارای گیت‌های بازرسی است. با عبور از گیت‌ها نیز درنهایت وارد موزه خواهید شد.

 

سخن آخر

 

موزه لوور پاریس یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موزه‌های آثار هنری و تاریخی در دنیا است که از تمام تمدن‌های باستانی و آثار تاریخی در آن وجود دارد. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آن نیز بخش ایران باستان است که در آن مهم‌ترین آثار تاریخی متعلق به گذشته‌های دور ایران تا زمان هخامنشیان نگه‌داری می‌شود. بلیت‌های موزه لوور به شکل آنلاین و حضوری قابل‌ تهیه است. اگر به دیدن این موزه علاقه‌مند هستید می‌توانید با خرید تور پاریس از آن دیدن کنید.

همچنین تور بازدید مجازی از این موزه در سایت آن فراهم شده که رایگان است. در اطراف این موزه مکان‌های توریستی و رستوران‌هایی بسیار مشهور وجود دارد که می‌توانید در کنار بازدید از موزه سری به آن‌ها هم بزنید و سفر خود را پربار تر کنید. علاوه بر آن طیف گسترده‌ای از فستیوال‌های فرانسه سالانه در موزه لوور برگزار می‌شود که جذابیت آن را چند برابر می‌کند.

در پایان اگر دوست دارید عکسی خاص و متفاوت از دیگران با موزه لوور داشته باشید و آن را در فضاهای مختلف نشر دهید و تا سالیان از آن لذت ببرید حتما به صفحه عکاسی در پاریس مراجعه کنید و قسمت عکس با موزه لوور را مطالعه فرمایید.

دیدگاه ها:

نگار شریفی
۰۸ فروردین ۱۴۰۳

بسیار عالی!

فریبا رضوی
۲۰ اسفند ۱۴۰۲

بسیار عالی و زیبا بود

دیدگاهتان را بنویسید


بهترین پیشنهاد ما

تور های برگزیده آکیس

برنامه ریزی خوب، طبیعت گردی، تفریح، آرامش...