• تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۸ دقیقه

شهر همیشه رمانتیک وین مجموعه‌ای از جاذبه‌های فرهنگی خارق‌العاده است، از کلیساهای زیبا گرفته تا کاخ‌های افسانه‌ای. می‌توانید با یک برنامه دقیق سفر کنید یا روزهای خود را با قدم‌زدن در شهر بگذرانید و از معماری بی‌نظیر آن لذت ببرید و یا از موزه‌های آن دیدن کنید.

برنامه روزانه شما دیدن جاذبه های گردشگری وین، گشت و گذار در شهر یا هر چیز دیگری که باشد، باید به فکر غذاخوردن هم باشید. اگر علاقه‌مند به امتحان‌کردن غذاهای سنتی وین هستید و یا حتی غذاهای بین‌المللی را ترجیح می‌دهید، نگران نباشید وین پر از رستوران‌های عالی است که در ادامه برخی از بهترین رستوران‌های آن را معرفی خواهیم کرد.

 

۱. رستوران فیگل مولر - Figlmüller

 

شنیتسل یکی از غذاهای سنتی وین است که با ظاهر ترد و فریبنده‌اش دل هر علاقه‌مندی را می‌برد. این غذای محبوب در بسیاری از رستوران‌ و هتل‌های وین، سرو می‌شود. اگر به دنبال تجربه بهترین شنیتسل وین هستید، رستوران فیگل مولر را از دست بدهید. این رستوران که به‌عنوان یکی از برترین رستوران‌های وین نیز شناخته می‌شود، شنیتسل‌هایی لذیذ با طعمی بی‌نظیر و ظاهری جذاب دارد که از بهترین غذاهای وین هم به‌حساب می‌آید.

فیگل مولر دو شعبه دارد: شعبه اصلی در منطقه یک وین واقع شده و در کوچه‌ای با بافتی سنتی و دل‌نشین قرار دارد. این کوچه با سنگ‌فرش‌های قدیمی و ساختمان‌های زیبا، منظره‌ای چشم‌نواز را پیشروی شما قرار می‌دهد. فضای داخلی این رستوران دنج و سنتی است؛ اما اگر فضایی لوکس و کلاسیک را ترجیح می‌دهید، شعبه دوم فیگل مولر با معماری بی‌نظیر و شگفت‌انگیزش، حتماً شما را جذب خواهد کرد.

هر دو شعبه علاوه بر شنیتسل، منوی متنوعی دارند که شامل انواع غذاهای سنتی وین و نوشیدنی‌های محلی می‌شود که انتخاب هر کدام از آن‌ها لحظاتی به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

 

رستوران فیگل مولر

 

۲. رستوران تویا - Tuya

 

اگر به دنبال یک رستوران مجلل با نوشیدنی‌های ویژه و غذاهای مدرن هستید، رستوران تویا در قلب وین بهترین انتخاب برای شماست. فضای داخلی رستوران تویا به دو بخش مجزا برای غذاخوری و نوشیدنی تقسیم شده است.

رستوران تویا که به‌عنوان یکی از بهترین رستوران‌های وین شناخته می‌شود، در بخش استارتر خود با غذاهای دریایی مانند میگوسوخاری، صدف دریایی، اختاپوس و تارتار تن‌ماهی از شما پذیرایی می‌کند؛ اما بهترین پیش‌غذای این رستوران، ماهی حلوای پنیری است که با طعم بی‌نظیرش قطعاً توجه همه را جلب می‌کند. علاوه بر این، حتماً بیف را که یکی از خاص‌ترین غذاهای منوی تویا است را امتحان کنید.

در کنار پیش‌غذاهای دریایی، منوی رستوران تویا شامل مجموعه‌ای از غذاهای اصلی نیز هست که با استفاده از بهترین مواد اولیه و بهترین روش‌های پخت تهیه می‌شوند. از جمله این غذاها می‌توان به استیک‌های آبدار، پاستاهای دست‌ساز و دسرهای شگفت‌انگیز آن اشاره کرد.

 

رستوران تویا

 

۳. رستوران موچی - Mochi

 

احتمالاً سوشی اولین غذایی نیست که بخواهید در وین میل کنید؛ اما اگر هوس ماکی‌های لقمه‌ای کردید، رستوران موچی بهترین انتخاب برای شماست. ماهی‌های این رستوران بسیار تازه هستند. به‌علاوه این غذا به شکل جذابی سرو می‌شود که قطعاً اشتهای شما را چندبرابر می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید تلفیق طعم‌های ژاپنی و اروپایی چه‌طور است، حتماً سوشی‌های خلاقانه موچی را تست کنید. موچی یکی از بهترین گزینه‌ها برای صرف یک ناهار خوشمزه در حین خرید یا قدم‌زدن در میدان شهر است.

میگوی سوخاری با قارچ ترافل یوزودر، ماهی قزل‌آلای ساشیمی به همراه سس قارچ مایونز و رول خمیر سویا (میسو) با ماهی قزل‌آلای گریل‌شده و نان ترد پنیری شده بودا از بهترین غذاهایی هستند که می‌توانید در این رستوران امتحان کنید.

 

رستوران موچی

 

۴. رستوران بوکس باوم - Boxbaum

 

رستوران بوکس باوم که در مرکز شهر وین قرار دارد، یک رستوران فوق مجلل و لوکس است. خلاقیت در منوی غذایی و فضای شیک و منحصربه‌فرد این رستوران، آن را از دیگر رستوران‌های وین متمایز می‌کند.

منوی استارتر چهارفصل این رستوران، باوجوداینکه خیلی گران نیست، اما نباید انتظار داشته باشید که هزینه آن ارزان و به‌صرفه باشد. بوکس باوم به دلیل تحولاتی که در غذاهای سنتی اتریشی ایجاد کرده، به‌عنوان یکی از رستوران‌های ستاره‌دار این شهر شناخته می‌شود.

اگر علاقه‌مند به تست کردن غذاهای کلاسیک محلی هستید، گربه‌ماهی وینی، گوشت گوزن و مارچوبه سفید را حتماً در لیست غذاهای انتخابی خود قرار دهید. در مجموع اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت و به‌یادماندنی از غذاهای وینی هستید، رستوران بوکس باوم انتخابی عالی خواهد بود.

 

رستوران بوکس باوم

 

۵. رستوران پامرل و ولف - Pramerl & the Wolf

 

وقتی صحبت از صرف غذا در یک رستوران می‌شود، فضای سالن غذاخوری یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در انتخاب خواهد بود. رستوران پامرل و ولف که یکی از بهترین و لاکچری‌ترین رستوران‌های وین است که نورپردازی زیبا و منحصربه‌فردی در محیطی دنج، آرامش‌بخش و کلاسیک دارد که این رستوران را از دیگر رستوران‌ها متفاوت می‌کند. طراحی مبتکرانه و منوی لاکچری این رستوران نیز عامل دیگری است که سبب می‌شود تجربه دلپذیری از صرف غذا در آن داشته باشید.

منوی رستوران پامرل و ولف تنوع و کیفیت بالایی دارد. از انتخاب دقیق مواد اولیه تا سرو هنرمندانه غذاها، همه چیز در این رستوران با سلیقه و دقت فراوان طراحی شده است؛ بنابراین، اگر به دنبال محیطی شیک و منوی بی‌نظیر هستید، رستوران پامرل و ولف یکی از بهترین گزینه‌ها در وین خواهد بود.

 

رستوران پامرل و ولف

 

۶. پیتزا راندال - Pizza Randale

 

اگر هنگام گشت‌وگذار در وین هوس پیتزا کردید، پیتزا راندال بهترین انتخاب برای شما خواهد بود که از ارزان‌ترین رستوران‌های وین هم به‌حساب می‌آید. این پیتزافروشی انواع پیتزا از پیتزای سفید گرفته تا پیتزای مارینارای کلاسیک را در منوی خود دارد. پیتزا ناپلی این رستوران، با پنیر فراوان، مواد باکیفیت و خمیر کاملاً پف‌کرده و لطیف، یکی از بهترین و محبوب‌ترین پیتزاهای این مجموعه است.

احتمالاً نام پیتزا شما را به یاد کشور ایتالیا می‌اندازد؛ اما پیتزا راندال با ترکیب تکنیک‌های سنتی و طعم‌دهنده‌های موردپسند ذائقه‌های اروپای غربی، قطعاً توجه شما را جلب خواهد کرد.

منوی پیتزا راندال نسبتاً ساده است و به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از: پیتزاهای خاص، پیش‌غذا، پیتزا سفید، پیتزا قرمز، دسر و پیتزاهای کلاسیک.

پیتزا راندال دسرهای خوشمزه‌ای دارد که یکی از آن‌ها پای‌های مختلف است. اگر بتوانید برای دسر هم جا نگه دارید، پشیمان نمی‌شوید.

 

پیتزا راندال

 

۷. رستوران اریش - Erich

 

رستوران اریش که یکی از بهترین رستوران‌های وین به شمار می‌آید، در واقع یک رستوران زیرزمینی و آرامش‌بخش است. باغ بیرونی رستوران، شما را به یاد معماری ایتالیایی میدان پیازا می‌اندازد. رستوران اریش محبوبیت زیادی در بین مردم شهر و همچنین گردشگران دارد. اگر از آن دسته افراد هستید که عادت دارید بعد از صرف غذا قهوه میل کنید، بخش کافی بار رستوران اریش به‌خوبی نیاز شما به کافئین را برطرف خواهد کرد.

اگر می‌خواهید غذاهای سبک میل کنید، پیشنهاد ما به شما این است که ناچوز، کیمچی یا باکس تاکوی مکزیکی را امتحان کنید؛ اما اگر غذای مفصل‌تری را ترجیح می‌دهید، ساندویچ کبابی محلی هانگور انتخابی عالی است.

 

رستوران اریش

 

۸. رستوران اشتایریک - Steirereck

 

اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت و لوکس در وین هستید، رستوران اشتایریک را از دست ندهید. این رستوران که از بهترین رستوران‌های گران‌قیمت وین محسوب می‌شود، محیطی مناسب برای جشن‌ها و مناسبت‌های خاص شما فراهم می‌کند. به‌علاوه اشتایریک از مواد اولیه تازه و محلی استفاده می‌کند که همین باعث محبوبیت زیاد آن شده است.

منوی رستوران اشتایریک بسیار متنوع است. غذاها به‌صورت پرس‌های متشکل از شش یا هفت آیتم مختلف سرو می‌شوند. به‌علاوه شما این امکان را دارید که غذای دلخواه خود را سفارش دهید. در این رستوران، توجه ویژه‌ای به ذائقه مشتریان می‌شود و غذاها دقیقاً بر اساس میل و سلیقه شما تهیه می‌شوند.

از بهترین غذایی که می‌توانید در این رستوران میل کنید، گولاش سنتی است که با گوشت گاو تهیه می‌شود. یکی دیگر از غذاهای پرطرف‌دار اشتایریک دنده پنیری است که با آویشن و رزماری طعم‌دار شده است.

 

رستوران اشتایریک

 

۹. رستوران لبن باور - Lebenbauer

 

اگر با دیدن فضاهای سبز و گل‌وگیاه، حال خوبی پیدا می‌کنید، رستوران لبن باور دقیقاً همان جایی است که باید برای صرف غذا در وین انتخاب کنید. این رستوران محیط سرسبز و با صفایی دارد که پر از گل و گیاهان مختلف است و لحظات خوشی را برایتان رقم می‌زند.

اگر به لبن باور رفتید، غذای خود را با تارتار ماهی قزل‌آلای دودی که یک پیش‌غذای سبک و خوشمزه است، شروع کنید. در منوی پیش‌غذاهای لبن باور تنوع زیادی از غذاهای گیاهی و دریایی را خواهید دید که فیله گربه‌ماهی و ووک با توفو و سبزیجات از بهترین موارد هستند.

برای غذای اصلی هم می‌توانید یکی از گزینه‌های دریایی یا گیاهی را انتخاب کنید. در مجموع تنوع غذایی این رستوران به‌قدری بالا است که قطعاً می‌توانید غذای باب میل خود را پیدا کنید.

اگر عادت دارید پس از صرف غذا یک خوراکی شیرین بخورید، یک موس شکلاتی خامه‌ای که جز سوغات اتریش هست را سفارش دهید. موس شکلاتی با میوه‌های تازه و کرم وانیل سرو می‌شود. این دسر خوشمزه، پایانی عالی برای تجربه صرف یک غذای فوق‌العاده در لبن باور خواهد بود.

 

رستوران لبن باور

 

۱۰. رستوران ورندا - Veranda

 

اگر به دنبال تجربه یک شام رمانتیک در یک فضای دل‌نشین هستید، رستوران ورندا یکی از بهترین گزینه‌ها است. این رستوران با فضایی آرام، سرویس‌دهی درجه یک و سرو غذاهای تلفیقی، تجربه‌ای بی‌نظیر از صرف غذا در وین را به شما پیشکش می‌کند. هرچند غذاهای منوی این رستوران گران هستند؛ اما کیفیت بالای مواد غذایی و خدمات آن ارزش این هزینه را دارند.

منوی ورندا شامل مجموعه‌ای از غذاهای ارگانیک و فصلی است که مواد اولیه آن‌ها از تأمین‌کنندگان محلی و کشاورزان تهیه می‌شوند. برخی از بهترین غذاهای اصلی در منوی سفارشی این رستوران عبارت‌اند از: تارتار گوشت گاو، شنیتسل وینر کلاسیک و فیله گوشت گاو. پس از صرف غذا هم می‌توانید پنیرهای محلی و یک لیوان از نوشیدنی‌های خوش‌طعم ورندا را امتحان کنید.

 

رستوران ورندا

 

خلاصه

 

وین با تنوع بی‌نظیر رستوران‌هایش، مکانی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به غذا است. از فضای لوکس و غذاهای نوآورانه رستوران اشتایریک تا محیط دنج و غذاهای محلی لبن باور، هر سلیقه‌ای داشته باشید در این شهر از صرف غذا لذت خواهید برد. در وین رستوران‌های خوب زیادی وجود دارد که در این مقاله ما تنها ۱۰ مورد از بهترین رستوران‌های این شهر را معرفی کردیم. پس اگر به وین سفر کردید، مطمئن باشید که هرگز برای صرف یک وعده‌غذایی عالی ناامید نخواهید شد. اگر با تور پاریس وین آریا کیا سفر شانس سفر به این شهر را داشتید، با کمک این مقاله بهترین رستوران را انتخاب کنید و لحظاتی شاد را برای خود رقم بزنید.

دیدگاه ها:

هنوز دیدگاهی برای این مقاله نوشته نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید


رزرو