• تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۹ دقیقه

اگر قصد رزرو تور فرانسه، تور ایتالیا، تور سوئیس، تور اسپانیا و یا هر کشور اروپایی دیگر را داشته باشید، نیاز به گرفتن ویزای شینگن دارید. شاید دریافت ویزای شینگن کار سختی به نظر بیاید؛ اما با ارائه مدارک ویزای شینگن و ادله خوب، با همکاری آریا کیا سفر این امر به‌سادگی ممکن است. در این صفحه همه آنچه در رابطه با ویزا شینگن نیاز خواهید داشت را برای شما بازگو خواهیم کرد.

 

ویزا شینگن چیست؟

 

شینگن (شنگن) منطقه‌ای در اروپاست متشکل از ۲۶ کشور که در سال ۱۹۸۵ در کشور لوکزامبورگ طی قراردادی بین‌المللی ایجاد شد. مجموع این ۲۶ کشور مساحتی حدود ۴.۳۰۰.۰۰۰ کیلومترمربع و جمعیتی ۴۲۰ میلیون نفری دارند. اتباع کشورهای شینگن (افرادی که اقامت دائم شینگن را دارند و یا شهروند و مقیم این کشورها باشند) برای رفت‌وآمد بین مرزهای این منطقه نیاز به ویزا ندارند؛ ولی دیگر اتباع برای ورود یا عبور مرور در این منطقه به ویزای شنگن نیاز دارند.

 

کشورهای عضو شینگن

 

سوئد، فرانسه، لیتوانی، آلمان، جمهوری چک، مجارستان، هلند، سوئیس، لهستان، ایسلند، ایتالیا، اتریش، لوکزامبورگ، نروژ، بلژیک، اسپانیا، استونی، اسلواکی، پرتغال، فنلاند، لیختن اشتاین، دانمارک، لتونی، یونان، مالت و اسلوونی از جمله کشورهای عضو شنگن هستند. قبل از آن که به این شهرها سفر کنید یادتان باشد که ابتدا ویزای خود را تهیه کنید مثلا برای خرید تور پاریس چه به صورت ترکیبی و چه به صورت تک نیاز به داشتن ویزا برای ورود به کشور فرانسه را دارید.

 

کشورهای عضو شینگن

 

انواع ویزا شینگن

 

به‌صورت کلی ویزا شینگن به سه دسته ویزای اتحادیه شینگن، ویزای اعتباری منطقه محدود و ویزای ملی تقسیم می‌شود.

 

ویزا اتحادیه شینگن| ویزای USV

 

ویزا usv یا Uniform Schengen Visas همان ویزا توریستی شینگن یا ویزا گردشگری شینگن است. با داشتن ویزا شنگن توریستی اجازه ورود به این منطقه به مدت ۹۰ روز در هر شش ماه را خواهید داشت. ویزا گردشگری شنگن باتوجه‌به هدف فرد از سفر به این منطقه به چهار دسته C، B، A و D تقسیم می‌شود.

 

ویزا اتحادیه شینگن

 

ویزا شینگن نوع A

 

در ویزا نوع A شینگن یا Airport Transit Visa که نوعی ویزای ترانزیتی است، فرد فقط اجازه جابه‌جایی هواپیمای خود در یکی از فرودگاه‌های عضو شینگن را دارد و توانایی خروج از فرودگاه را نخواهد داشت. درصورتی‌که فرد نیاز داشته باشد بیش از یکبار هواپیمای خود را در کشورهای شینگن عوض کند ویزا شنگن نوع A کارا نخواهد بود.

 

ویزا شینگن نوع B

 

ویزا نوع B شینگن هم نوعی ویزای شینگن ترانزیتی محسوب می‌شود که با آن فرد اجازه دارد تا ۵ روز خاک کشورهای عضو شینگن را ترک کند.

 

ویزا شینگن نوع C


ویزا نوع C شینگن را محبوب‌ترین و پر تقاضا ترین ویزا شینگن می‌نامند. این نوع ویزا برای سفرهای کوتاه‌مدت به حوزه شنگن مورداستفاده قرار می‌گیرد. ویزا شنگن نوع C به‌صورت ویزای سینگل شینگن یا ویزای یک بار ورود (SINGLE-ENTRY)، ویزای دوبار ورود شینگن (DOUBLE-ENTRY) و ویزای مولتی شینگن یا ویزای چند بار ورود (MULTIPLE-ENTRY) ارائه می‌شود.

  • در ویزا مولتی شینگن شما محدودیتی برای تعداد دفعات ورود خروج نخواهید داشت؛ ولی مدت‌زمان اقامت شما در کشورهای حوزه شینگن نباید بیش‌تر از ۹۰ روز در ۶ ماه باشد. ویزای مولتی شینگن را با برچسب ویزا یا نوشته‌ای مانند Number of Entries MULT نمایش می‌دهند.

 

ویزا شینگن نوع C

 

ویزای ملی

 

National Visa، ویزا ملی یا ویزا شینگن نوع D برای اهداف کاری یا تحصیلی صادر می‌شود. در این نوع ویزا فرد پس از پشت سر گذاشتن تحصیل یا بیزینس خود باید به کشورش بازگردد و ویزا او باطل خواهد شد. ویزا نوع D شنگن به صورت یکبار ورود یا چندبار ورود صادر می‌شود.

از جمله متقاضیان ویزا شینگن نوع D، ورزشکاران، هنرمندان و متخصصانی هستند که برای اشتراک‌گذاری مهارت خود به کشورهای عضو شینگن سفر می‌کنند. افراد بیماری که نمی‌توانند به علت بیماری منطقه را ترک کنند و همچنین دانشجویان و پژوهشگران بین المللی که به قصد گذراندن دوره آموزشی به کشورهای شینگن می‌روند از دیگر متقاضیان ویزای شینگن ملی هستند.

 

ویزای اعتباری منطقه محدود

 

ویزای شینگن نوع LTV یا Limited Territorial Validity Visas در مورد پناهندگان صادر می‌شود و فرد اجازه تردد در قسمت‌های مشخصی از حوزه شینگن را داراست.

 

مراحل اخذ ویزای شینگن

 

  • در ابتدا باید مشخص کنید هدف از سفرتان چیست تا متناسب با هدفتان نوع ویزا شینگن را انتخاب نمایید.
  • در مرحله دوم کشور مقصدتان را مشخص کنید و از طریق سفارت یا کنسول‌گری کشور مقصد اقدام به اخذ ویزای شینگن کنید.
  • مرحله سوم انتخاب زمان مناسب برای ارائه درخواست ویزا و گرفتن وقت از سفارت کشور مقصد است. هرچه زودتر برای گرفتن ویزا شینگن اقدام کنید بهتر است. بهترین زمان برای ارائه درخواست ویزا سه ماه و دیرترین زمان هم دو هفته قبل از شروع سفر است. توصیه ما به شما این است که حداقل سه هفته قبل از سفر برای اخذ ویزا اقدام نمایید.
  • پر کردن فرم درخواست ویزا و تکمیل کردن مدارک ویزا شینگن، چهارمین مرحله از مراحل ویزا شینگن خواهد بود.
  • در مرحله پنجم و روز سفارت، شما باید به سؤالات افسر کنسولی که با شما مصاحبه می‌کند پاسخ دهید. سوالات افسر کنسول‌گری ویزای شینگن پیرامون محل اقامتتان، هدف از سفر و جزئیات سفر خواهد بود. پیشنهاد ما به شما صداقت در گفتارتان در این مرحله از اخذ ویزا شنگن است.
  • مرحله آخر پرداخت هزینه اخذ ویزا شینگن است و پس از آن ۱۵ تا ۳۰ روز باید منتظر نتیجه درخواست باشید.

 

مراحل اخذ ویزای شینگن

 

مدارک لازم جهت دریافت ویزای شینگن

 

  ۱- اصل گذرنامه امضا شده برای هر فرد به همراه گذرنامه‌های قبلی او با مدت اعتبار حداقل ۹ ماه از تاریخ ورود و داشتن ۲ صفحه سفید روبروی هم

  ۲- ۲ قطعه عکس با ابعاد ۳.۵*۴.۵

  • عکس باید رنگی و تمام‌ رخ با زمینه روشن باشد که ۷۰ تا ۸۰ درصد کادر عکس را چهره فرد در برگیرد.  

  ۳- اصل و ترجمه شناسنامه

  ۴- اصل سند مالکیت

  ۵- اصل گواهی حساب با مهر و امضای بانک به زبان انگلیسی

  • زمان صدور گواهی حساب بانکی روز قبل از تاریخ تحویل مدارک ویزای شینگن به سفارت باشد و سایز پرینت بانکی A۴ باشد. حداقل موجودی حساب سپرده برای هر نفر باید ۳۰۰ میلیون تومان باشد. حساب‌های جاری کارکرد ۳ ماهه اخیر به زبان انگلیسی، گردش ۳ ماهه سود به زبان انگلیسی همراه با مهر شعبه و امضای بانک، ارائه گواهی تمکن به‌تنهایی مورد قبول نیست.

  ۶- اصل و ترجمه مدارک شغلی

  • پزشکان

پروانه مطب یا حکم کارگزینی به همراه نامه مرخصی، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام‌پزشکی معتبر برای سال جاری و فیش حقوق ۳ ماه اخیر

  • وکلا

پروانه وکالت

  • مشاغل دولتی

حکم کارگزینی به همراه نامه مرخصی یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت میزان حقوق دریافتی و ذکر مرخصی بنا به تاریخ سفر با تاریخ صدور کمتر از یک ماه فیش حقوقی ۳ ماهه اخیر

  • بازنشستگان

حکم بازنشستگی فیش حقوق ۳ماهه اخیر

 

بازنشستگان

 

  • مشاغل غیردولتی

گواهی اشتغال به کار با ذکر مدت اشتغال، میزان حقوق دریافتی، ذکر مرخصی بنا به تاریخ سفر از شرکت مربوطه (با تاریخ صدور کمتر از ۱ ماه)، فیش حقوقی ۳ماهه اخیر، سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان

  • در صورت خویش‌فرما بودن جواز کسب

آخرین آگهی تغییرات تأسیس کارت مباشرت (در صورت ارائه کارت مباشرت ارائه جواز کسب الزامی است)

  • معلمان اساتید اعضای هیئت‌علمی دانشگاه

اصل حکم کارگزینی به همراه نامه مرخصی یا گواهی اشتغال به کار با ذکر مدت اشتغال سمت، میزان حقوق دریافتی، ذکر مرخصی بنا به تاریخ سفر (تاریخ صدور کمتر از ۱ ماه) و فیش حقوق ۳ماهه اخیر

  • دانش‌آموزان/ دانشجویان

اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل

  • خانه‌دار / فاقد شغل

درصورتی‌ که تنها سفر می‌کنید می‌توانید مدارک شغلی و بانکی سرپرست خانواده را ارائه دهید.

  ۷- تکمیل فرم مشخصات فردی به‌صورت کامل و دقیق

  ۸- حضور کلیه مسافرین به جز افراد زیر ۱۲ سال جهت انگشت‌نگاری در مرکز انگشت‌نگاری VFS الزامی است.

  ۹- اصل مدارک تا زمان بازگشت مسافر از سفر نزد آژانس باقی می‌ماند.

  ۱۰- برای کودکان زیر ده سال که بدون همراهی والدین یا با یکی از آن‌ها سفر می‌کند رضایت‌نامه محضری الزامی است و نیاز به ترجمه زبان انگلیسی دارد.

  ۱۱- ضمانت‌نامه بانکی یا چک تضمین شده برای هر نفر از مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان به بالا که بر اساس گردش حساب تمکن مالی و مدارک شغلی زمان قرارداد اعلام می‌شود.

  • امکان تغییر رقم ضمانت‌نامه تا پیش از سفر از ۱ میلیارد تومان تا ۱.۵ میلیارد تومان وجود خواهد داشت.

در پایان لازم به توضیح است که کلیه مدارک ذکر شده، نیاز به ترجمه رسمی به زبان انگلیسی دارند.

 

ویزا شینگن

 

راحت‌ ترین کشور برای اخذ ویزا شینگن / سخت‌ ترین کشور برای اخذ ویزا شینگن

 

بسیاری  اسپانیا را راحت‌ترین کشور برای گرفتن ویزای شینگن می‌دانند. از اتریش، آلمان، هلند و فرانسه به‌عنوان سخت‌ترین کشورها برای دریافت ویزا شینگن نام می‌برند. راحت بودن کشورها برای اخذ ویزا را به جهت انعطلف‌پذیری آن کشور و سخت بودن را به دلیل شرایط اقتصادی و اجتماعی آن کشور به آن‌ها اعطا می‌کنند.

مجموعه آریا کیا سفر طی ۱۶ سال تجربه کاری خود در زمینه برگزاری تورهای خارج از کشور و به‌خصوص تورهای اروپایی کم‌ترین ریجکتی ویزا را داشته و در این زمینه تجربیات هم‌سفرانمان گویای این موضوع است. جهت اطلاع از انواع تورهای آریا کیا سفر و نحوه دریافت ویزا شینگن با کارشناسان ما در این زمینه تماس حاصل فرمایید.

 

دلایل ریجکتی ویزای شینگن

 

از جمله مهم‌ترین دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن 2024 موارد زیر هستند:

  • ارائه مدارک اشتباه، جعلی یا ناقص به سفارت
  • کافی‌نبودن یا قایل اتکا نبودن دلایل سفر به کشور عضو شنگن
  • متقاضی در حال حاضر ۳ ماه در کشورهای عضو شینگن اقامت داشته باشد
  • شرایط اخذ ویزا شینگن (که بالاتر توضیح داده شد) را نداشته باشد
  • اگر فرد جزو افراد تحریمی باشد یا برای امنیت، سلامت یا سیاست‌های کشور مقصد مضر شناسایی شود
  • وجود سوابق مجرمانه برای فرد متقاضی
  • دعوت‌نامه نامعتبر
  • گذرنامه نامعتبر یا مخدوش

 

دلایل ریجکتی ویزای شینگن

 

سؤالات مرتبط با ویزا شینگن

 

چه کسانی بدون ویزا اجازه ورود به منطقه شینگن را دارند؟

 

برای سفر به منطقه شینگن بدون محدودیت باید در یکی از گروه‌های زیر جای داشته باشید:

  •  شهروند کشورهای عضو شینگن باشید
  •  اقامت یکی از کشورهای شینگن را داشته باشید
  •  شهروند اتحادیه اروپا باشید

 

شرایط اخذ ویزای شینگن چیست؟

 

طبق قوانین جدید اخذ ویزای شینگن 2024 گردش بالای حساب در ۶ماهه گذشته، مشخص‌بودن هدف از سفر و نشان‌دادن تمکن مالی از جمله شرایط دریافت ویزا شنگن در سال 2024 است.

 

اگر قصد سفر به چند کشور عضو شینگن را داشته باشیم به کدام سفارت جهت دریافت ویزا شینگن مراجعه کنیم؟

 

اگر می‌دانید مدت‌زمان اقامتتان در کدام کشور بیش‌تر است از طریق سفارت یا کنسولگری آن کشور اقدام به اخذ ویزا شینگن کنید. اگر مدت‌زمان اقامتتان در کشورهای مختلف نامعلوم است از طریق سفارت اولین کشور محل اقامتتان اقدام کنید.

 

هزینه اخذ ویزا شینگن چقدر است؟

 

هزینه اخذ ویزا شنگن بسته به نوع ویزا متفاوت و در بازه ۲۰۰ تا ۶۰۰ یورو متغیر است. به‌عنوان‌مثال:

  •  ویزای ۱ بار ورود با محدودیت ۱ ماه ۳۵۰ یورو
  •  ویزای چند بار ورود با محدودیت ۳ ماه ۴۰۰ یورو
  •  ویزای چند بار ورود با محدودیت ۶ ماه ۴۵۰ یورو
  •  ویزای چند بار ورود با محدودیت ۱۲ ماه ۵۰۰ یورو
  •  ویزای چند بار ورود با محدودیت ۲۴ ماه ۶۰۰ یورو

 

هزینه اخذ ویزای شنگن

 

محبوب‌ ترین ویزاهای شینگن کدام‌اند؟

 

ویزای شینگن توریستی، ویزای شینگن کاری، ویزای شینگن تحصیلی و ویزای شینگن اسپانسرشیپ از جمله مهم‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های اخذ ویزا شینگن هستند.

 

سریع‌ ترین روش اخذ ویزای شینگن چیست؟

 

ویزا شینگن اسپانسر شیپ سریع‌ترین راه برای دریافت ویزا شینگن 2024 است. درصورتی‌که یکی از اقوام درجه یک شما اقامت دائم یا شهروندی یکی از کشورهای شنگن را داشته باشد و برای شما دعوت‌نامه بفرستد، می‌توانید از طریق آن دعوت‌نامه اقدام به دریافت ویزای شینگن اسپانسرشیپ نمایید.

 

آیا ویزای کشور ژاپن جزو ویزاهای شنگن است؟

 

خیر ژاپن جزو کشورهای شینگن نیست، برای خرید تور ژاپن باید ویزای خود این کشور را دریافت کنید.

دیدگاه ها:

سمیه اسدی
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

بسیار عالی

mina
۲۳ بهمن ۱۴۰۲

بسیار عالی ممنون بابت مطالب کاربردیتون!

Forough davoudi
۱۵ بهمن ۱۴۰۲

ممنون بابت اطلاعات دقیق و مفیدتون👌🏻 بسیار در روند پیش بردن کارهام بهم کمک کرد ممنونم ازتون🙏🏼

Foroogh davoodi
۰۹ بهمن ۱۴۰۲

بسیار عالی بود واقعا مرسی بابت توضیحات مفیدتون😍😍😍🤌🏼🤌🏼🤌🏼

nastaran
۱۱ دی ۱۴۰۲

ممنون از اطلاعات دقیق و مفیدتون. این اطلاعات کمک زیادی به بهتر پیش رفتن روند کار میکنه. تجربه بسیار خوبی دو سال قبل با شما داشتم. سپاس از دقت و پیگیری و خدمات رسانی عالی شما.

Parinaz
۰۶ دی ۱۴۰۲

ممنون از پست مفیدتون من سال پیش برای یه سفری درخواست ویزای شینگن رو دادم و چون آژانس معتبری نبودن به من نگفته بودن که مدارکت باید حتما کامل باشه و نقص مدارک باعث ریجکتی میشه! الان که مطالب شما رو خوندم تازه فهمیدم چه مدارکی لازمه تا ویزامون ریجکت نشه. پیروز و پاینده باشید!

دیدگاهتان را بنویسید


بهترین پیشنهاد ما

تور های برگزیده آکیس

برنامه ریزی خوب، طبیعت گردی، تفریح، آرامش...