• تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۳
  • توسط: ادمین
  • زمان مطالعه: ۶ دقیقه

درک تجربه یک سفر خاص و به‌یادماندنی، در بازدید از جاهای دیدنی نیس فرانسه برای شما به‌جای خواهد ماند. از مشاهده کلیساهای تاریخی گرفته تا قدم‌زده در سواحل زیبا، همه‌وهمه، نیس را به یک مقصد رویایی در اروپا تبدیل کرده است. نیس با ترکیبی از معماری قدیمی و مدرن، تصاویری زیبا را از خیابان‌های پرجنب‌وجوش رقم‌زده است. در ادامه به بررسی تعدادی از جاذبه‌های نیس فرانسه پرداخته‌ایم تا بتوانید بهترین تجربه را از سفر خود کسب کنید.

 

نیس زیباترین شهر فرانسه 

 

شهر نیس که در حوالی سال ۱۸۲۰ کشف شده است مقصدی پرطرفدار در تور فرانسه از میان شهرهای این کشور به حساب می‌آید. با نگاهی به نقشه شهر نیس احتمالاً قرارگیری آن در مرکز سواحل مدیترانه نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. موقعیت جغرافیایی این شهر موجب شده تا آب‌وهوای نیس در فصول سرد سال نیز دل‌پذیر و لذت‌بخش باشد.

نیس شهری است که لذت زندگی در آن به بهترین شکل قابل‌لمس است. قدم‌زدن در خیابان‌های سنگ‌فرش شده، تماشای باغ‌ها، لذت دیدن ساحل، جاهای دیدنی نیس فرانسه و فاصله ۳۰ کیلومتری آن از مرز ایتالیا و فرانسه همه‌وهمه این شهر اروپایی را به خاص‌ترین مقصد در فرانسه مبدل کرده است.

 

کلیسای نوتردام نیس؛ جادوی تاریخی (Notre Dame de Nice)

 

کلیسای نوتردام از مهم‌ترین جاهای دیدنی در نیس است که قدمت آن به دهه ۱۸۶۰ میلادی برمی‌گردد. این کلیسای تماشایی که به دستان لوئیس لنورمند (Louis Lenormand) طراحی و ساخته شده است، به دلیل معماری چشم‌نواز و نقش و نگارهای زیبا و منحصر به فردش شهرت دارد.

دو برج مربع ۶۵ متری آن که مزین به پنجره‌ای گل رز با صحنه‌هایی از عروج مریم مقدس است، بر فراز جبهه شرقی کلیسا خودنمایی می‌کنند و از دور خود را به‌عنوان نمادی از این بنای تاریخی به رخ می‌کشند.

این کلیسا که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی در نیس فرانسه شناخته می‌شود، سالانه پذیرای خیل عظیمی از گردشگران و زائران از سراسر جهان است. چه از نظر مذهبی و چه از نظر تاریخی، نوتردام دو نیس مقصدی ارزشمند برای هر گردشگری به شمار می‌رود.

ساعت بازدید: روزهای عادی: ۸ صبح تا ۶ عصر، شنبه و یکشنبه: ۸ صبح تا ۶:۳۰ عصر

قیمت بلیت: رایگان

 

کلیسای نوتردام

 

اولد تاون نیس؛ از بهترین جاهای دیدنی نیس (Old Town)

 

یکی از جاذبه‌های نیس فرانسه، منطقه‌ای قدیمی به نام «Old Town» است که با کوچه‌های باریک و معماری کلاسیک خود، بسیار جذاب و موردتوجه گردشگران است. در این منطقه، فروشگاه‌های اغذیه، رستوران‌ها و بازارهای مختلفی وجود دارد که تجربه‌ای منحصربه‌فرد از زندگی شهری در قرون گذشته را ارائه می‌دهند.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر قدیمی نیس می‌توان به کلیسای جامع نیس اشاره کرد. این کلیسا با تاریخچه‌ای که به قرن شانزدهم بازمی‌گردد، نمونه‌ای از معماری مذهبی کلاسیک است. همچنین کلیسای «Chapelle de la Miséricorde»، موزه موسیقی «Palais Lascaris» متعلق به قرن هفدهم، داروخانه قرن هجدهم و نقاشی‌های مذهبی دیگر نقاط برجسته این منطقه تاریخی هستند.

شهر قدیمی نیس با داشتن جاذبه‌های متنوع فرهنگی و تاریخی، مکانی بی‌نظیر برای گردشگران علاقه‌مند به تاریخ، هنرو فرهنگ مردم فرانسه است. هر گوشه‌ای از این شهر داستانی از گذشته‌های دور را روایت می‌کند. 

ساعت بازدید: 

قیمت بلیت: رایگان

 

اولد تاون نیس

 

تفرجگاه انگلیسی: در امتداد مدیترانه (Promenade des Anglais)

 

در مرکز شهر نیس، جایی که آسمان نیلگون مدیترانه با زمین پیوند می‌خورد، تفرجگاهی افسانه‌ای به نام پرومناد دِز آنگله (Promenade des Anglais) خودنمایی می‌کند. این شاهکار مهندسی که در قرن هجدهم میلادی توسط مهاجران انگلیسی بنا شده، امروزه به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در فرانسه تبدیل شده است.

با قدم‌زدن در این تفرجگاه ۷ کیلومتری، می‌توانید تجربه‌ای منحصربه‌فرد از گشت‌وگذار در طبیعت را برای خود رقم بزنید. در سمت راستتان، امواج مدیترانه با ریتمی دلنشین به ساحل شنی می‌رسند و در سمت چپتان، ردیفی از درختان نخل سر به آسمان کشیده‌اند و سایه‌ای خنک و دل‌انگیز برای رهگذران فراهم می‌کنند.

تفرجگاه انگلیسی؛ فراتر از یک مسیر پیاده‌روی ساده، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از زیبایی و آرامش را به شما هدیه می‌دهد. می‌توانید در امتداد ساحل دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی کنید، در کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی طعم لذیذ غذاهای فرانسوی را بچشید، در مغازه‌های سوغاتی‌فروشی گشتی بزنید و از سوغات فرانسه برای عزیزانتان بخرید یا در ساحل آفتاب بگیرید و از گرمای دل‌چسب خورشید لذت ببرید.

ساعت بازدید: آزاد

قیمت بلیت: رایگان

 

تفرجگاه پرومناد دِز آنگله

 

پارک کاستل هیل؛ نگینی بر فراز نیس (Castle Hill Park)

 

در میان جاذبه‌های دیدنی نیس، پارک کاستل هیل یا پارک تپه قلعه، به‌عنوان یکی از مقاصدی شناخته می‌شود که نمی‌توان بازدید از آن را فراموش کرد. این تپه تاریخی که به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی نزدیک نیس شناخته می‌شود، با چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای از مدیترانه و قلب نیس، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود مجذوب می‌کند.

مسیرهای مختلفی برای پیاده‌روی در این تپه وجود دارد، اما راحت‌ترین مسیر، از بالای خیابان Rossetti در شهر قدیمی آغاز می‌شود. از آنجا، با کمی پیاده‌روی در میان جنگل‌های مدیترانه‌ای، به بالای تپه خواهید رسید. مسیر آسفالت شده این بخش، صعود از شیب تپه را برای شما آسان می‌کند.

در طول مسیر، می‌توانید در نقاط مختلفی توقف کنید و از تماشای مناظر بی‌نظیر لذت ببرید. از یک سو، پهنه بیکران مدیترانه و از سوی دیگر، چشم‌اندازهای زیبای بندر نیس، هر چشمی را مسحور می‌کنند.

ساعت بازدید: ۸:۳۰ صبح تا ۸ شب

قیمت بلیت: رایگان

 

پارک کاستل هیل

 

موزه هنرهای مدرن و معاصر نیس: سفری به دنیای هنر قرن بیستم (MAMAC)

 

هنر، همواره در کشور فرانسه جایگاه ویژه‌ای داشته است. در قلب شهر نیس، جایی که هنر و تاریخ در هم آمیخته‌اند، موزه هنرهای مدرن و معاصر، قرار دارد. این موزه که در سال ۱۹۹۰ افتتاح شد از لحاظ تعداد آثار با موزه لوور پاریس قابل مقایسه نیست ولی با مجموعه‌ای بی‌نظیر از بیش از ۱۳۰۰ اثر هنری از ۳۰۰ هنرمند برجسته، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موزه‌های هنر مدرن در جنوب فرانسه شناخته می‌شود.

این موزه در فضایی به وسعت ۲۴۰۰ مترمربع، آثار هنرمندان صاحب‌نامی همچون پیکاسو، ماتیس، وارهول و لژه را به نمایش می‌گذارد و در بازدید از آن می‌توانید جریان‌های هنری مختلف را از رئالیسم جدید گرفته تا مینیمالیسم را مشاهده کرده و در دل تاریخ هنر اروپا قدم بگذارید.
 ساعت بازدید: -

قیمت بلیت: ۱۰.۷۶ دلار

 

موزه هنرهای مدرن و معاصر نیس

 

بازدید از موناکو را فراموش نکنید (Monaco)

 

بدون شک بازدید از جاهای دیدنی شهر نیس فرانسه می‌تواند تجربه سفری کامل و فراموش‌نشدنی را برای شما به ثبت برساند. بااین‌وجود اگر به دنبال گزینه‌ای برای سفر یک‌روزه از نیس هستید، سفر به موناکو می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. موناکو کشوری کوچک در مرز نیس و ایتالیا است و در واقع شما می‌توانید با سفری یک‌روزه، حضور در کشوری جدید را تجربه کنید.

موناکو به‌عنوان سرزمینی ثروتمند و مجلل شناخته می‌شود و از گذشته‌های دور تا امروز همواره از آن به‌عنوان سرزمین پادشاهان ثروتمند یاد شده است. اگر به دنبال تجربه‌ای لوکس هستید، بدون شک سفر از نیس به موناکو می‌تواند بهترین مقصد برای شما باشد.

ساعت بازدید: -

قیمت بلیت: رایگان

 

موناکو

 

سخن پایانی

 

در پایان تور فرانسه و  سفر به نیس، لحظاتی از لذت و زیبایی این شهر به‌یادماندنی را با خود به همراه خواهید داشت. جاهای دیدنی نیس با ترکیبی از معماری باشکوه، تاریخ پر فراز و نشیب و مناظر طبیعی خیره‌کننده، تجربه‌ای بی‌نظیر از سفر به اروپا را برای شما به ارمغان می‌آورند.

از قدم‌زدن در خیابان‌های سنگ‌فرش شده و بازدید از کلیساهای تاریخی تا لذت‌بردن از سواحل مدیترانه‌ای و تماشای چشم‌اندازهای دیدنی پارک کاستل هیل، همه‌وهمه نیس را به مقصدی رویایی و متفاوت تبدیل کرده‌اند. با مرور خاطرات سفرتان به نیس، همواره لذت یک سفر متفاوت و به‌یادماندنی را در ذهن خود تازه نگه دارید.

برای اطلاع از جاهای دیدنی سایر شهرهای فرانسه از جمله جاهای دیدنی استراسبورگ می‌توانید به صفحه مقالات مراجعه کنید و با اطلاع از آن‌ها سفری دلپذیر‌تر داشته باشید.

دیدگاه ها:

هنوز دیدگاهی برای این مقاله نوشته نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید


رزرو